Тримати документи у належному стані є обов‘язковою вимогою діючого підприємства
Пенсійний фонд здійснює регулярні перевірки на підприємствах, установах та організаціях. Вони проводяться для виявлення неузгодженостей у процедурі сплати пенсійних внесків. Щоб уникнути суттєвих фінансових санкцій, організаціям необхідно ретельно підготуватися. Що треба знати?
В ПФУ перевірки поділяються на планові та позапланові. Планові відбуваються відповідно до Плану їх проведення, затвердженого начальником Пенсійного фонду України, а їх періодичність встановлюється в залежності від категорії ризиковості підприємства.
«Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду на період воєнного стану. Разом з тим, Податковим кодексом України передбачено, що дозволено проводити камеральні перевірки, фактичні та документальні позапланові перевірки», - пояснює адвокат Олена Воронкова.
Графік проведення дозволених перевірок на 2024 рік було затверджено 22.11.2023 наказом начальника Пенсійного фонду України №196.
Позапланові перевірки з боку органів Пенсійного фонду України є перевіркою, яка не включена до щоквартального планування фонду.
«Такі перевірки здійснюються без попереднього попередження роботодавця і можуть бути ініційовані за умови, якщо роботодавець самостійно звертається з проханням про перевірку, у разі обґрунтованих підозр щодо неправдивості наданої роботодавцем звітності, у зв‘язку зі скаргою від осіб щодо порушення роботодавцем законодавчих норм, які належать до компетенції Пенсійного фонду, з умовою отримання відповідного дозволу від Фонду, а також у випадку несвоєчасного подання звітності без вагомих причин або відсутності пояснень щодо затримки подання такої звітності», - розповіла Воронкова.
Вона додала, що ці заходи вживаються з метою забезпечення дотримання встановлених правил та звітності, що є обов'язковими для усіх платників єдиного соціального внеску.
«Дуже сильно хвилюватися з приводу дозволених видів перевірок не варто, але тримати документи у належному стані є обов‘язковою вимогою діючого підприємства», - порадила адвокат.
Пенсійний фонд в ході проведення перевірки ознайомлюється з обліковими записами, фінансовими зведеннями, кошторисними розрахунками та іншими паперами, пов'язаними з нарахуванням, розрахунком та внесенням платежів до Єдиного соціального внеску, а також точності даних, що подаються до Держреєстру з обов'язкового державного соціального страхування.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.