Передача показань електролічильника: як це робити правильно, щоб не було проблем з постачальником

Кожен споживач електроенергії щомісяця повинен передати показники електролічильника, проте багато людей і досі не знають як правильно це робити і для чого

Комунальні послуги
Показання електролічильників треба надавати вчасно

Щомісяця - у два останніх дні поточного місяця і три дні нового місяця – споживачі повинні передати показання електролічильників. Проте, цей процес постійно залишається «болючим» для багатьох українців. В чому справа і як правильно передавати показання, в лютому розповіли в компанії YASNO.

Наразі найпоширеніше питання в українців пов’язане з тим, що багато людей не проживають в своїх квартирах або будинках, тому вважають, що не повинні передавати показання електролічильника. Вони дивуються, що їм приходять розрахунки і висувають претензії постачальнику послуги. В енергокомпанії пояснили, чому так відбувається.

«Якщо клієнт не передає показання електролічильника, то розрахунок обсягів спожитої електроенергії відбувається за середньодобовим споживанням. Оператор системи розподілу не знає про те, що клієнт не проживає в квартирі, допоки не проведе контрольне зняття показань лічильника і не виявить, що обсяг споживання не змінюється вже певний час», - пояснили в компанії.

Щоб вирішити це питання, можна повідомити оператора системи розподілу, що не проживаєте в квартирі, або подати йому заявку на припинення постачання, або продовжити щомісяця передавати одні й ті самі показання (останні зафіксовані).

Ще одне питання, яке часто зустрічається у клієнті пов’язано зі строками передачі показання – раніше або пізніше строку, встановленого компанією. В результаті, в платівках люди бачать начебто зайві нарахування.

«Оператор системи розподілу розраховує, скільки ви спожили електроенергії за один календарний місяць, тож приймає показання лічильника за два дні до закінчення поточного місяця та протягом 1-3 числа наступного місяця. Після цієї дати оператор системи розподілу передає дані YASNO, а ми своєю чергою – формуємо рахунок. Якщо показання лічильника передати 4-го числа і пізніше, то законодавство зобов’язує оператора системи розподілу розраховувати дані за середньодобовим споживанням аналогічного періоду минулого року», - роз’яснюють в компанії.

Наприклад, якщо клієнт передає показання 5 лютого, то тоді оператор системи розподілу матиме обсяг фактичного споживання з 1 по 5 лютого, а з 6 по 29 лютого – буде розраховувати на основі спожитої електроенергії за лютий 2023 року.  Щоб уникнути розбіжностей у нарахуванні та отримувати рахунки лише за фактично спожиту електроенергію, необхідно передавати показання саме у  визначені 5 днів – за два дні до закінчення поточного місяця та протягом трьох днів наступного.

Ще люди хвилюються, що їх показання не враховують – в Особистому кабінеті вони бачать зовсім інші цифри.

«Якщо клієнт передає реальні показання, то така ситуація фактично неможлива. Вона можлива лише у двох випадках. У разі, якщо клієнт випадково ввів показання менші за дійсні. Або якщо працівники оператора системи розподілу під час контрольного зняття показань лічильника зафіксували дані, які відрізняються від тих, що передав клієнт», - кажуть в YASNO.

Щоб цього не відбувалося треба передавати лише реальні показання. Не варто їх зменшувати або збільшувати, оскільки це може призвести до нарахувань, які не будуть відповідати очікуванням.

Сьогодні поговоримо з Наталією Гуменюк про ймовірність спроби наступу росіян, зокрема на Херсон, і можливі наслідки для супротивника. Також розглянемо ситуацію на Чорному морі і можливість відтіснення росіян, щоб запобігти їхнім морським нападам. Речниця Сил оборони півдня України розповість нам про це. Приєднуйтеся до перегляду!

 
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube