Інформатор розповідає про основні правила поводження з системою кондиціонування повітря у авто і пояснює, чому потрібно влаштовувати регулярні техогляди
Завершується перший місяць весни, стовпчики термометрів невпинно повзуть догори, значить, саме час перевірити, чи справна у автівці система кондиціонування. За лічені тижні з режиму "обігрів" автовласники переведуть системи у "охолодження", а сюрпризи у вигляді струменю теплуватого повітря з кондиціонера - річ зайва. Інформатор розібрався у питанні: коли і як часто потрібно заправляти кондиціонер в автомобілі.
Автовиробники радять заправляти кондиціонер кожні один-два роки. Хоча в деяких автівках такої потреби може і не бути (до п’яти років, перш ніж знадобиться заправка). Це залежить від частоти використання і самої системи. Втім, регулярне технічне обслуговування для підтримки компресора у відмінному стані все ж рекомендується: близько 10% холодоагенту на рік втрачають навіть ті транспортні засоби, де система є абсолютно герметичною.
Зрозуміти, що заправка все ж необхідна, можна, увімкнувши кондиціонер та дозволивши йому попрацювати кілька хвилин. Якщо ефективність охолодження знизилася, це - сигнал про те, що потрібно їхати на автосервіс. Другим "маячком" може бути шипіння чи дзижчання під час включення системи: це означає несправність.
Деякі майстри рекомендують робити дозаправку кондиціонера. Особливо це стосується автівок, які вже перейшли вік у п'ять-сім років: з часом ефективність системи може зменшитися через витік холодоагенту, забиті фільтри та зношені ущільнення. Завдяки дозаправці у системі створюється необхідний тиск, що необхідно для її коректної роботи.
Техобслуговування системи бажано проходити раз на два роки. На СТО перевірять систему на витоки, очистять конденсатор та замінять повітряний фільтр салону. Доречі, є рекомендація про регулярне використання кондиціонера навіть взимку - так автовласник зможе утримати ущільнення та запобігти витокам. Що, в свою чергу, - допоможе запобігти дороговартісному ремонту.
Ще одна порада: не варто заправляти систему, чи проходити техобслуговування "у гаражах". Цю процедуру слід довірити спеціалізованим майстерням, адже некваліфіковані ремонтники можуть використати невірний холодоагент, який не підходить для автомобіля, або забути перевірити герметичність системи, через що водію доведеться знову їхати на СТО за місяць-півтора.
Зрештою, після заправки (чи дозаправки) варто слідувати таким порадам: вмикати кондиціонер треба бодай раз на тиждень, хоча б яким холодним не було літо. Це потрібно, щоб уникнути втрати тиску холодоагенту у системі. Вікна слід тримати зачиненими - не варто "холодити" простір за межами машини.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, де і як слід зберігати зимові шини після заміни. Робити це треба, коли середньодобова температура повітря становить щонайменше +7℃. Ми перелічили прості правила, які повинен знати кожен автовласник - наприклад, про те, що кожне колесо треба маркувати перед тим, як помістити до зберігання.
Також ми розробили поради для автовласників, у яких виникли проблеми зі щітками двірників. Ситуація, коли під час протирання лобового скла автівки вони залишають смуги чи сліди, зазвичай стосується не нових автівок. Втім, вона може трапитися, навіть якщо ви щойно забрали машину з автосалону. Розводи і сліди на склі дратують і погіршують видимість, а відтак, можуть бути у числі небезпечних факторів під час водіння.
Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах «Україна на часі», а також «Україна на часі Shorts». Там оперативно зʼявляються новини – від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки.Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.
Останні дні приносять багато новин про удари по нафтопереробних заводах та нафтосховищах в Росії. Повідомлення про смерть віцепрезидент компанії «Лукойл», який, за чутками, покінчив життя самогубством після атаки на завод, ще більше загострює ситуацію. Ми розмовлятимемо з колишнім громадянином Росії, Михайлом Орєшніковим, щоб з'ясувати можливі наслідки цих подій на військовому та економічному фронті. Приєднуйтеся до обговорення.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.