Сервіси таксі, доставки їжі та ліків рятують альтернативні канали зв’язку – чат, месенджери та листи
Масштабний збій у роботі Київстар позначився на кількості замовлень та бронювань у сервісах таксі, доставки їжі та медикаментів. Їх значно поменшало. Головною проблемою є не можливість зв’язатися з клієнтами.
Про свою роботу в умовах масштабного збою у Київстар розповіли виданню Forbes Ukraine у Glovo, Liki24, Tabletki.ua, Bolt, Ukon та Zakaz.ua. Ситуація не є критичною, більшість з них справляється із замовленнями.
"На жаль, бачимо вплив збою у Київстар на нашу роботу", - каже засновник з доставки медикаментів Liki24.com Антон Аврінський.
За його словами, зменшилась як кількість онлайн замовлень, так і кількість бронювань. Ще один сервіс, який зіткнувся з помітним падінням замовлень – Glovo. За словами СЕО сервісу доставки їжі Марини Павлюк, додатковою проблемою стало те, що кур’єри не завжди могли зв’язатися з замовниками. Проте остаточні висновки в компанії поки не роблять.
Менше за інших через перебої зі зв’язком постраждали сервіси виклику таксі. Лідери ринку – Uklon і Bolt – не розкривають наскільки у них знизилася кількість замовлень. Проте, за словами СЕО Uklon Сергія Гришкова, про значне падіння замовлень мова не йде.
"Поки ми бачимо просідання в кількості замовлень у межах приблизно 10%", – каже генеральна директорка Glovo в Україні.
Ще приблизно 3% замовлень скасували саме через те, що кур’єри не могли зв’язатися з клієнтами. Загалом представниця Glovo зазначає, що ситуація могла бути гіршою, але її врятував високий рівень проникнення інтернету – люди можуть робити замовлення та зв’язуватись з кур’єрами через Wi-Fi. Через збій в мережі Київстар не могли зв’язатися з клієнтами телефоном комплектувальники замовлень та кур’єри сервісу доставки Zakaz.ua.
"Вони просто недоступні", - зазначив СЕО компанії Андрій Курський.
З боку компанії проблеми з вхідними та вихідними дзвінками не було. Корпоративний оператор у сервісу — Лайфселл. Частково розв'язував проблему зв’язку з клієнтами допомогли альтернативні канали зв’язку – чат, месенджери та листи.
У фарма-секторі ситуація схожа. Через збій у роботі Київстар замовлення на доставку у сервісі Liki.24 впали на 15%, каже засновник та СЕО компанії Антон Аврінський. Для замовлень "заберу сам" падіння було драматичнішим – 25%, бо такі замовлення частіше роблять саме з мобільних пристроїв. Якщо зранку 12 грудня у сервісі бронювання ліків в аптеках Tabletki.ua зниження майже не було помітним, то під кінець ситуація помітно змінилася.
"Ввечері зафіксували суттєве зменшення кількості бронювань – понад 20% порівняно зі звичайними показниками", - розповів співзасновник та Chief technical officer Tabletki.ua Євген Муравщик.
"Такий масштабний збій має вплив на діяльність сервісу, проте про масштаби говорити ще зарано", – каже керівник напряму райдхейлінгу компанії Bolt в Україні Сергій Павлік.
Він також підкреслив, що водії та користувачі могли зв’язатися прямо в додатку, підʼєднавшись до мережі через WI-FI. На роботу Uklon падіння зв’язку Київстар напряму не вплинуло. Хоча серед клієнтів компанії велика кількість абонентів оператора, аномальних змін у кількості замовлень в Uklon поки не зафіксували, додає він.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.