Керувати чужою автівкою та бути відповідальним — це бути належним користувачем, зауважили в МВС і пояснили як документально зробити все правильно
Належний користувач – це фізична особа, яка на законних підставах керує транспортним засобом, який їй не належить. Тобто за порушенням правил дорожнього руху відповідатиме не власник, а водій авто. Для цього необхідно оформити заявку, пояснили в МВС.
Призначити належного користувача можливо у будь-якому зручному сервісному центрі МВС або онлайн у Кабінеті водія чи в Дії.
«У Кабінеті водія власника має відображатись свідоцтво про реєстрацію автомобіля, а в особи, яка керуватиме цим авто, – посвідчення водія відповідної категорії. Під час оформлення заявки вносяться електронні адреси й номери телефонів учасників угоди, а також ідентифікаційний код майбутнього належного користувача. Власник та майбутній належний користувач можуть оформлювати документи на відстані завдяки цифровим підписам», - пояснили в МВС.
До того ж у належного користувача відображатиметься свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, яким він керує, у застосунку Дія».
При оформленні послуги в Дії, власник авто створює запит на «шеринг» у вигляді QR-коду. Водій сканує цей код з телефона власника і підтверджує намір стати належним користувачем.
Юридичні особи також можуть призначити належних користувачів на свої авто. Раніше ця послуга для підприємств була доступна лише у сервісному центрі МВС. Наразі юридичні особи можуть призначити належного користувача онлайн через Кабінет водія для бізнесу.
Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм.
У МВС України підбили підсумки першого року роботи Службі єдиного номера для екстрених ситуацій 112. За цей час оператори лінії опрацювали понад 2 мільйони викликів громадян: від інформації про пожежі до фіксації злочинів. Й одразу направляли профільних фахівців на місце події.
Заступник міністра внутрішніх справ Леонід Тимченко повідомив про розширення згодом на Дніпро, а до кінця року - на Одесу мережі комунікаційних центрів Служби 112, яка є важливою частиною інтеграції України до європейських стандартів екстреного реагування.
Тимченко підкреслив, що дзвінок на єдиний номер 112 дозволяє одночасно викликати декілька служб, що є важливим у сучасних воєнних умовах, коли потрібна негайна реакція на ракетні атаки, руйнування або постраждалих. Найбільше за минулий рік, зазначив заступник міністра, зверталися до поліції і до екстреної медичної допомоги (приблизно рівна кількість дзвінків), далі за кількістю звернень - пожежники і служба газу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.