Як завозити гуманітарну допомогу в Україну з 1 квітня: нові правила

Після чотирьох місяців тестування нових правил для ввезення волонтерами гуманітарної допомоги, з 1 квітня електронна система обігу гумдопомоги стане обов’язковою для волонтерів

Реформа, гуманітарна допомога
З 1 квітня нові правила завезення гуманітарної допомоги

На пресконфенеції 27 березня міністерка соцполітики Оксана Жолнович зазначила, що кількість зареєстрованих отримувачів гумдопомоги зросла з 1 грудня з 1000 юросіб до 8 тисяч на сьогодні. За час дії тестового періоду для ввезення 13 тис вантажів були сформовані електронні декларації. Нові правила почнуть працювати з 1 квітня. Про це пише ЕП.

Що змінюється з 1 квітня

Щоб завести гуманітарну допомогу в Україну, волонтерським організаціям необхідно:

  • Зайти на сайт good.gov.ua та авторизуватися як отримувач гумдопомоги за допомогою Кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Для реєстрації вказується ЄДРПОУ організації, за яким з реєстру далі підтягується інформація про місце її реєстрації та керівництво. Так БФ присвоюється індивідуальний номер у Єдиному реєстрі.
  • Заповнити перелік вантажів, які будуть завозитися, у розрізі категорій вантажу. Форма декларації відповідає паперовій, яка діяла раніше: це "спрощена" декларація із зазначенням обсягу та типу вантажу.
  • Згенерувати унікальний код гуманітарного вантажу. Цей код використовується під час проходження Митниці замість паперової декларації. З моменту реєстрації вантажу до моменту перетину ним кордону даються 30 днів.

Після завезення допомоги в Україну гуманітарка розподіляється, і в системі генерується автоматичний звіт з інформацією про те, куди були розподілені товари. Зазначається лише населений пункт, без детальних адрес.
Коли вантаж перебуває на території України, БФ зобов’язані прозвітувати про її використання до 15 числа наступного місяця з моменту ввезення, але не більше ніж через 90 днів.

Цей звіт формується в електронній системі автоматично, адже підтягує інформацію про ввезені вантажі. Натомість потрібно вказати, яка кількість була передана набувачам, яка – залишилася на складах, скільки зіпсувалося чи не було прийнято фондом через неналежну якість. З 1 квітня використання електронної системи є обов’язковим.

У разі порушення вимог звітування фонд втрачає статус отримувача допомоги на шість місяців.

Як це працює в разі допомоги військовим частинам

Важливою зміною є також скасування для волонтерів потреби отримувати листи-звернення від військової частини або іншого набувача, який свідчить про потребу в тій чи іншій продукції. Цей лист надається працівникам Державної митної служби (ДМС) на кордоні.

Крім того, фізична особа, зокрема військовослужбовець, може бути набувачем гуманітарної допомоги, тож передача тепер не обов'язково має бути лише на в\ч.

При Міністерстві соцполітики діє цілодобовий колл-центр. Номер телефону колцентру: + 044 494 19 10.

Наразі Мінсоц працює над публічним дашбордом, де буде видно статистику щодо отримання гумдопомоги у розрізі регіонів. Військову допомогу візуалізувати не будуть, проте ця інформація буде для внутрішнього користування, аби уникнути подвійних поставок допомоги і синхронізувати закупівлі з Міноборони.

У майбутньому міністерство планує масштабувати облік також і внутрішнього обігу гуманітарної допомоги.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube