Зроблено в Україні: як працює платформа і хто отримає кешбек

В Україні продовжують створювати обласні офіси платформи Зроблено в Україні, програма націлена на те, аби змінити структуру економіки й наростити виробництво товарів із високою доданою вартістю

Мінекономіки
Програму Зроблено в Україні вже підтримали десятки виробників

За підрахунками Мінекономіки, з 4,6% очікуваного зростання ВВП України 2024 року — 1% — це вклад програм підтримки. Цього року загальна сума становить 45 млрд грн. У перший же рік податками повернеться до 86% коштів, вкладених державою у розвиток українських виробників. Про те, як працює програма Зроблено в Україні пише 20 травня АгроПортал.

У держбюджеті на підтримку бізнесу закладено понад 45 млрд грн.

Перший офіс платформи «Зроблено в Україні» для підтримки мікро- та малого бізнесу відкрили наприкінці березня у Сумах на базі Сумської філії Сумського обласного центру зайнятості.

«Ми сподіваємось, що такі офіси допоможуть збільшити кількість підприємців у нашому прикордонному регіоні. Це дуже важливо під час війни, адже чим вищою буде економічна активність підприємництва, тим більше буде податків і зборів до бюджетів різних рівнів», - каже директорка Сумської філії Сумського обласного центру зайнятості Галина Діхніч.

Із загальної суми для Сумщини виділено 1 млрд грн. У Мінекономіки пояснюють, що сума коштів по кожній з областей була сформована на основі минулорічних показників, тобто наскільки кожна з областей освоїла кошти програм підтримки. Зазначають, що виділена сума не остаточна, адже кожна з областей може отримати більше грошей, якщо місцевий бізнес буде подаватися активніше за грантовими програмами. Тобто є загальна сума на Україну — 45 млрд грн, і від активності бізнесу залежить, скільки отримає та чи інша область.

Наразі Made in Ukraine у споживачів не на першому місці

В основі економічної стратегії «Зроблено в Україні» знаходиться глобальне завдання збільшити частку переробних підприємств у ВВП країни. І для досягнення такої мети потрібно, щоб українці підтримували виробника і більше купували товарів вітчизняного виробництва. У Міністерстві економіки вважають, що збільшення продажів на внутрішньому ринку дасть можливість підприємствам розвиватися.

«З березня в Україні стартувала інформаційна кампанія, мета якої — зробити українське першим вибором споживача», - розповіла заступниця міністра економіки України Надія Бігун.

Загалом, за підрахунками міністерства, у середньому 40% від вартості продукції українського виробництва повертається українцям.

Міністерство економіки включило до програми інформаційну кампанію, оскільки, незважаючи на те, що українці з початком повномасштабного вторгнення почали більше підтримувати вітчизняного виробника, результати проведеного дослідження свідчать, що бренд Made in Ukraine все ще не на першому місці у споживачів. Тож для того, щоб донести до покупця, що українські товари не поступаються іноземній продукції, до програми приєднався ритейл України — АТБ, «Ашан», «Варус», «Новус», «Сільпо» — з інформаційною кампанією з підтримки українського виробника.

Кожен український виробник є частиною програми «Зроблено в Україні»

Виробники продукції маркують свої товари лого «Зроблено в Україні» для того, аби покупець швидше знаходив на полиці «своє». Щоб отримати затверджене маркування, варто перейти на сайт державної програми «Зроблено в Україні», заповнити форму для підприємців, завантажити брендбук і чітко дотримуватся рекомендацій із розміщення.

«Оскільки маркування продукції — доволі тривалий процес, ми придумали можливість створення власних унікальних банерів у фірмовому стилі кампанії з логотипом «Зроблено в Україні». Їх можна згенерувати на сайті, додавши зображення свого продукту, та використовувати на будь-яких своїх онлайн-майданчиках уже зараз», — зазначає Надія Бігун.

У Міністерстві економіки відмічають, що програму вже підтримали десятки виробників, в яких відсоток повернення до бюджету сягає 70-80% — наприклад, бренди «Яготинське», «Молокія», «Верес», «М’ясовита», «Ятрань», «Рудь», «Рута», «Біосфера» та інші. Незабаром напис «Зроблено в Україні» з’явиться й на всій продукції ГК «Молочний альянс». 

Питання кешбеку — коли планується запуск?

Уряд ще продовжує роботу над кешбеком. Наразі програма остаточно не затверджена, але прогнозується, що вона запрацює з липня. За словами Надії Бігун, щодо включення до програми обговорюються всі категорії товарів, крім підакцизних та ліків.

«До розробки програми залучені кілька міністерств. Нині ми проводимо консультації з виробниками та продавцями, аби врахувати усі нюанси та оцінити їхню готовність взяти участь у процесі. Ми розуміємо, що зараз у всіх дуже багато запитань, пов'язаних із кешбеком. Адже це дійсно безпрецедентний для України проєкт. Трохи пізніше ми проведемо інформаційну кампанію з роз’яснення того, як працюватиме ця програма і для споживачів, і для виробників. Але резонанс, який викликала сама новина про появу кешбеку, дає нам впевненість, що на нього таки чекають і підприємці, і покупці», — наголосила Надія Бігун.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube