Скраплений газ як пальне споживають 90% комерційних або приватних споживачів, однак час для податкових канікул минув
В європейських країнах ціни на пальне регулюють залежно від національних потреб. Проте в Україні підвищення акцизів має враховувати й можливості населення, й потреби бюджету. Таку точку зору 8 квітня висловив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн в статті для ZN.UA.
За словами Сергія Куюна, в Україні насамперед необхідно прагнути справедливості в оподаткуванні, коли не буде прірви між споживачами різних моторних палив.
«Сьогодні найбільше акцизу чомусь платять покупці бензину — вчетверо більше за споживачів автогазу та у півтора разу більше, ніж споживачі дизелю», - зауважив Куюн.
Він додав, що нові ставки мають стати результатом пошуку балансу між згаданою справедливістю, потребами держави у грошах і впливом на економіку.
«Як відправну точку для розрахунків візьмемо 1,5 млрд грн — саме така щомісячна сума додаткових надходжень акцизу потраплятиме до бюджету у разі запровадження з другого півріччя 2024-го запропонованих Мінфіном акцизів: бензин — 242,6 євро, ДП — 177,6, автогаз — 55,6 євро/1000 л», - пояснив Куюн.
Далі він дав більш детальні пояснення відносно кожного виду пального:
Уряд схвалив збільшення акцизу на пальне. І хоч його ще чекає розгляд у парламенті, вже зараз відомо, як зміняться ціни для громадян, котрі щодня купують на заправках пальне для залізних коней.
Згідно з урядовим планом, протягом п’яти років акцизи мають зрости таким чином:
Перший етап підвищення запланований вже на другу половину поточного року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.