22 березня Кабінет Міністрів схвалив законопроєкт про збільшення акцизів на пальне до мінімально прийнятних рівнів у Європі
Рішення про збільшення акцизів на пальне виникло через потребу узгодити внутрішнє законодавство з нормами ЄС, враховуючи статус України як кандидата на вступ до Європейського Союзу. Про те, як зміняться ціни на пальне пише 28 березня 24 TV.
Новим рішенням заплановано, що нові акцизи будуть введені поступово з 2024 по 2028 рік. Перші зміни в акцизах, які відбудуться вже цього літа, можуть призвести до змін у вартості пального для кінцевих споживачів, якщо ціна на нафту залишиться незмінною.
Як можуть зрости ціни на пальне:
Директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн зазначає, що реальний вплив зміни акцизів на ціни для споживачів залежатиме від світових цін на нафту.
«Тобто податкова складова буде зростати, але що буде на ціннику – невідомо. Якщо сьогодні ціна нафти буде 50 доларів за барель, то ми взагалі не відчуємо підвищення цього акцизу. Розуміємо, податкова складова зростає, сировинна складова падає. А може бути по-іншому, що ціна на нафту буде 100 доларів, і тоді ціна злетить не на 9 гривень, а на 20. Це теж може бути», - каже директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
До 2028 року, порівняно з нинішніми цінами, очікується таке здорожчання пального:
Зміни в податковому законодавстві є довготривалим процесом, адже закон дозволяє вносити зміни до податкового кодексу лише двічі на рік – на початку січня та липня.
Таким чином, якщо заплановане рішення буде ухвалено, його можна буде реалізувати не раніше 1 липня, а з урахуванням необхідного перехідного періоду для оновлення податкової документації, зміни наберуть чинності фактично з 1 серпня.
Наразі за даними Консалтингової групи "А-95", середні ціни на пальне в Україні станом такі:
Членкиня комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна заявила, що для АЗС влада пропонує запровадити авансову сплату податку на прибуток.
Йдеться і про авансові внески з податку на прибуток з автозаправних станцій – за прикладом того, що раніше зробили з "обмінниками". Бо в країні досить багато АЗС, які працюють, "на папері" начебто не отримуючи прибутку. Зважаючи ж на маржинальність паливного бізнесу, насправді такого бути не може. Тому у впорядкуванні цього сегменту в Мінфіні бачать резерв.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.