Аудитор Крапивко про підвищення акцизів: ЗСУ залишаться без пального

Читать на русском

Деякий час ЗСУ можуть залишитися взагалі без палива, тому що треба буде переглядати контракти на його постачання, зауважив аудитор Крапивко

Читать на русском
Податок, пальне
Михайло Крапивко прогнозує негативні наслідки підвищення акцизу

Деякий час ЗСУ можуть залишитися взагалі без палива, тому що треба буде переглядати контракти на його постачання, зауважив аудитор Крапивко

У разі остаточного прийняття законопрєкту щодо підвищення акцизного збору на пальне, вже в липні на АЗС з’являться нові ціни. І хоча збільшення податку пояснюють саме необхідністю фінансування ЗСУ, військові можуть постраждати не менше пересічних споживачів. Про це Інформатору розповів аудитор, експерт з економіки Михайло Крапивко.

Верховна Рада 4 червня підтримала у першому читанні новий законопроєкт про підвищення акцизів на пальне. Михайло Крапивко переконаний, що законопроєкт приймуть остаточно. Тому що він втілюється під гаслом необхідності фінансування Збройних Сил України.

«Проти такого гасла мало хто може висловитися проти, навіть якщо підвищення акцизів не принесе реального збільшення доходів», - вважає Крапивко.

Він пояснив, що збільшення акцизів може активувати тіньовий ринок пального і негативно вплинути на процес його постачання ЗСУ .

«Це взагалі завжди збільшує тіньовий ринок. Збільшує обсяг "контрабасу", збільшує обсяг грошей, які уходять в тінь. І, як правило, ніколи не буває так, щоб обіцяне збільшення надходжень до бюджету – воно відбулося. Відбувається десь на 10-20 відсотків , не більше. А іноді навіть зменшується. Якщо говорити про збройні сили, то треба розуміти, що це також вплине і на вартість палива для ЗСУ. А це потягне за собою перегляд контрактів, перегляд витратної частини бюджету. Можливо деякий час збройні сили можуть залишитися взагалі без палива, поки все це буде утрясатися. Я не вважаю, що підвищення акцизів це правильно, я не вважаю, що воно буде дійсно ефективним. Але воно може принести багато негативу», - вважає Михайло Крапивко.

За словами аудитора, будь яке підвищення податкового тиску завжди впливає на економіку країни.

«Перше - прискорюється інфляційний процес, девальвація національної валюти. Друге – це можливе скорочення робочих місць», - пояснив Михайло Крапивко.

Які ставки акцизного податку пропонуються законопроектом?

Відповідно до положень Асоціації з ЄС, Україна має намір узгодити свої акцизні ставки з мінімальними ставками, встановленими в країнах Євросоюзу. Наразі вони складають 0,359 євро за літр бензину, 0,33 євро за літр дизельного палива та 0,277 євро за газ.

В ухваленому Верховною Радою законопроєкті пропонується визначити такі ставки акцизного податку:

  • для бензину – 359 євро за 1000 літрів,
  • для дизельного палива – 330 євро за 1000 літрів,
  • для зрідженого газу – 70 євро за 1000 літрів.

Збільшення планується провести поетапно, з останнім етапом у 2028 році. Перший етап збільшення запланований на наступний місяць - липень. Якщо законопроєкт буде схвалений, то ціни на бензин можуть зрости на 1,2–1,4 гривні за літр вже цього літа.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.