Процеси, які раніше займали тижні або місяці, відбуваються за лічені хвилини
Понад 3 500 заявок щодо бронювання співробітників надійшло в Дію за добу. Загалом український технобізнес механізмом задоволений, втім, є й проблеми. Основна скарга на процес бронювання в тому, що некоректно відображається критичний статус підприємства.
CEO в «Небула Діджитал» Вадим Янчук розповів виданню Dev.ua, що забронював п’ятьох співробітників за 10 хвилин. Однак в процесі зіткнувся з проблемою.
"Працює все прекрасно, інтерфейс — простий, інтуїтивно зрозумілий. Єдина проблема — по одному зі співробітників видало помилку — "Знайдено більше однієї особи в Реєстрі військовозобов’язаних". На своїй стороні розібрались — скоріш за все в реєстрі "Оберіг" неправильна дата народження, в пенсійному реєстрі перевірили — з датою все ок. Завантажив "Відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів" — два рядки по цьому співробітнику з однаковим ПІБ, ІПН, але з різними датами народження. Колега писав у підтримку "Резерв+", щоб виправити дату народження — чекаємо відповідь", - зазначив Янчук.
У Ciklum повідомили, що у перший день після офіційного запуску е-бронювання компанії вдалося забронювати одного з колег. Це виявилося просто та швидко.
"Ми отримали позитивне рішення про бронювання на цілий рік вже за 10 хвилин після подання заявки. Весь процес від авторизації на порталі Дія до підтвердження бронювання зайняв близько 20 хвилин", — розповіли у пресслужбі Ciklum.
Для порівняння: процес узгодження бронювання за попередньою процедурою міг тривати від 1 до 3 місяців. Тоді кожну заявку мали окремо опрацьовувати у Міністерстві цифрової трансформації, Міністерстві оборони та Міністерстві економіки.
"Процеси, які раніше займали тижні або місяці, відбулися за лічені хвилини. Самостійно потрібно внести мінімум інформації: ПІБ співробітника, ІНН та дату народження. Всі інші дані по реєстрах — про надання підприємству статусу критично важливого, а також про факт офіційного працевлаштування фахівця та наявності його даних в реєстрі "Оберіг" — перевіряються автоматично. Окремий пакет документів готувати більше не потрібно", — вказали у пресслужбі Ciklum.
Система також одразу відображає дані про актуальну кількість військовозобов’язаних і заброньованих співробітників на підприємстві, а також показує кількість фахівців, яких ще можна забронювати.
"Єдина незручність, з якою ми наразі зіткнулись, — авторизацію в системі потрібно робити через КЕП керівника компанії. Представник HR-департаменту наразі не має можливості подавати списки військовозобов’язаних на бронювання і засвідчувати заяву електронним підписом самостійно. Але враховуючи те, що в списку потрібно заповнити лише три поля, це не створює особливих труднощів", — поділилися у пресслужбі Ciklum.
Втім досвід компанії не обійшовся без багів. На одному з етапів оформлення заявки система показала некоректну кількість військовозобовʼязаних та заброньованих працівників.
"Ми вже надали фідбек Мінцифри та очікуємо на швидке розв'язання проблеми — розуміємо, що одразу після запуску системи можуть виникати такі помилки. Вдячні за появу можливості онлайн-бронювання та впевнені, що це заощадить чимало часу як представникам бізнесу, так і державним органам, залученим у процесі", — зауважили у пресслужбі Ciklum.
CEO De Novo Максим Агєєв задоволений процесом. Їхня компанія провела експеримент з цифрового бронювання співробітника.
"Сказати, що, я вражений - це нічого не сказати. Від першого натиснення кнопки вводу даних нашою службою кадрів до моменту отримання електронного листа з підтвердженням про бронювання пройшла десь година", — акцентував Агєєв.
За його словами, протягом ще 30 хвилин після підтвердження того, що функція працює, він осмислював, наскільки цикл вирішення різноманітних bottle neck компанії скоротився. Протягом 2-3 годин (замість 2-3 місяців) вдасться отримати прогноз по людях, якість роботи від цього зростає.
"І ще: всі ці довгі місяці нескінченного переоформлення критично важливих робітників, всі ці нерви, спроби вигадати плани А, В, С, все це тупе листування — в смітник. Мені навіть важко уявити, скільки людей займалося цією тупою роботою — лопатити тони паперу або excel файлів. Цінність таких фахівців, що займалися паперовою роботою та листування із чиновниками, звелася до нуля", — каже Агєєв.
CEO у Вчасно Антон Скоков також розповів про позитивний досвід. Він дякує команді Мінцифри та Міноборони за зручний та швидкий інструмент управління бронюванням співробітниками. А керівниця Харківського IT-кластера Ольга Шаповал додала, що компанії-мемберів спільноти, які вже мали статус критичних, подали заявки та отримали бронювання протягом години.
"Чудовий сервіс! 50% заброньовано оперативно! Але для галузі електронних комунікацій цієї квоти недостатньо! Прошу звернути увагу на вимоги з боку держави до інтернет-провайдерів про сталість зв’язку, згідно з якими ми маємо забезпечити наші мережі альтернативними джерелами живлення і роботоздатністю мереж під час відключення електроенергії. Але у нас вже критично не вистачає фахівців, оскільки на фахівців покладено подвійне навантаження — окрім обслуговування самих мереж, ми маємо здійснювати також заміну акумуляторів, заправку генераторів, я вже не кажу про те, що ми маємо купувати це своїм коштом! Велика частина фахівців галузі вже мобілізована і ми рухаємось у напрямку щоденної втрати кадрового потенціалу. Втратимо персонал — втратимо мережі, втратимо мережі — цифровими сервісами користуватись просто не буде можливості. Дуже прошу посприяти у збільшенні квоти бронювання", - ділиться досвідом регіональна директорка компанії «Віннер Телеком» Вікторія Опанащук.
«Заходжу до сервісу з апаратним ключем. Дія підтягує мій особистий припинений ФОП та організацію, керівником якої я є, і яка є в реєстрі критичної інфраструктури. При наступному кроці пише, що ваша юридична особа має статус "припинено". На цьому фініш", — написав підприємець Андрій Лактіонов.
Основна скарга бізнесу на процес бронювання в тому, що некоректно відображається критичний статус підприємства. У Дії дали пораду щодо розв'язання такого питання.
«Якщо маєте наказ про визнання критичності або договір на забезпечення військового формування, потрібно офлайн звернутися до державного органу, який його видав, для внесення інформації у Єдиний перелік. Терміни залежать від державного органу, який внесе підприємство до Єдиного переліку», — радять у «Дії».
Ось ще декілька питань від бізнесу, які попри критичність, не змогли скористатися послугою е-бронювання:
У Дії можна подати списки військовозобовʼязаних працівників на бронювання, якщо ваша компанія визнана критично важливою для забезпечення потреб Збройних сил, інших військових формувань або для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення. Щоб отримати послугу виконайте такі кроки:
Заявник отримає результат бронювання за поданим списком, де буде зазначено статус кожного з працівників: заброньовано, не заброньовано і чому, не підлягає бронюванню. Заброньовані працівники зможуть перевірити статус бронювання в застосунку Резерв+.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.