Чекають, поки осяде пил війни: київська Bentley на Балканах спровокувала хвилю хейту у соцмережах

Читать на русском

Світлина люксової автівки викликала змішані реакції: від обурення тим фактом, що власники Bentley також можуть претендувати на соціальну допомогу, до кпинів з приводу фінансових спроможностей українців

Читать на русском
Соціальний аспект біженців у ЄС на люксових автомобілях
Світлина з люксовою автівкою на київській реєстрації розділила європейську спільноту з точки зору ставлення до українців

Світлина люксової автівки викликала змішані реакції: від обурення тим фактом, що власники Bentley також можуть претендувати на соціальну допомогу, до кпинів з приводу фінансових спроможностей українців

Днями у Facebook вибухнув скандал, який спровокувала публікація світлини Bentley Bentayga з київською реєстрацією у одному з курортних міст на Балканах. Її виклали відомі мандрівники зі США, підписавши фото: "чомусь майже усі українські транспортні засоби, що ми бачимо на Балканах, - завжди суперкласні, наприклад, Lamborghini, Ferrari, Range Rover та Bentley". Сторінка має десятки тисяч підписників, тож реакція не забарилася. Більшості коментаторів не сподобалося, що у Європі є чимало українських "люксових" авто.

180 тисяч доларів за тригер

Автівку сфотографували та виклали адміністратори сторінки The Budget Savvy Travelers ("Економні мандрівники") - проєкту подружньої пари зі США, Одрі та Гаррі, які змінили стиль життя на постійну подорож. Самі вони, доречі, непогано заробили на цьому - їхні соцмережі з лайфхаками та маршрутами мають сотні тисяч підписників. Проте оце конкретне фото з Bentley Bentayga викликало зливу у соцмережі.

Знайомтеся, Bentley Bentayga 2017 року випуску, зареєстровано власником у 2019 році, тож або автвіку перепродали, і нею користується вже другий водій, чи, що більше ймовірно, два роки вона стояла у автосалоні. Колір бежевий, і, згідно з записами реєстру, автівку було перефарбовано (яким був перший колір, невідомо). Bentley зареєстрований у Києві, в Шевченківському районі міста.

Цей Bentley з київською реєстрацією "упіймали" у одній з курортних локацій на Балканах
Цей Bentley з київською реєстрацією "упіймали" у одній з курортних локацій на Балканах

Цей Bentley має 6.0-літровий двигун twin turbo W12 608 к.с. 900 Нм, автоматичну 8-ступеневу трансмісію, повнопривідну компоновку. Автівка не нова, тож, оцінюючи її, треба зважати на ринок: в Україні прайс на такі предмети розкошів наразі стартують із 114 тис доларів, і сягають 220 тисяч (конкретно цю комплектацію деякі майданчики з продажу вживаних авто виставляють за 180 тис доларів).

"Буде сумно, якщо постраждає, поки власник воює"

Тепер, власне, до реакції: її можна умовно поділити на три групи. Перша, невелика, явно кпинить з ситуації, насолоджуючись моментом і можливістю проявити красномовність. Власне, за спостереженням Інформатора до неї належить не більше за 5% коментаторів: реакція інших користувачів значно більш в'їдлива.

"Власник лише релокував свою машину. Буде сумно, якщо машина постраждає під час війни, коли власник - на полі бою", - насміхається Rasmus Sirgi.

"Я рада з того, що була спроможна допомогти комусь, хто може дозволити собі Bentley", - дошкуляє Kirce Stoyanovski, а ще один коментатор, Besar Dzemali, шуткує - мовляв, "це тому, що у Європі вони працюють на нічних змінах".

А користувач із містечка Жабаль у Сербії, Драган Самарджич, наводить давню місцеву приказку: коли війна починається, багатії віддають корів, бідняки - своїх синів, а держава - гармати.

"Коли війна скінчується, держава забирає свої гармати, багатії - корів, а матері доглядають за могилами", - сумно констатує Самарджич.

"У Німеччині отримають допомогу на таких автах"

Друга категорія коментаторів фокусується на соціальному аспекті. По-перше, пишуть, що з України напочатку війни було значно простіше виїхати - і найпершими це зробили саме багатії. По-друге, обурюються тим фактом, що "грошові мішки" з України також отримують соціальну допомогу, яку надають країни ЄС.

"У Німеччині вони приймають соціальну допомогу саме в таких автівках", - пише Radek Wojciechowski у коментарі під постом.

"Усі багатії чкурнули подалі від стрілянини, хлопці сховались, і їх не мобілізували. Вони чекають, коли осяде пил", - вважає Jan Triska.

Ще одне цікаве спостереження роблять мешканці південних та сусідніх з Україною країн: так, румуни і болгари ствержують, що на їхніх вулицях чимало люксових автівок саме з нашою реєстрацією. Натомість, нарід "побідніше" намагається від'їхати якнайдалі у пошуках кращого життя.

"У Бухаресті, Румунія я не бачив українських автівок за ціною нижче 20-25 тис євро - а румунська держава сплачує близько 700 євро на місяць кожному українцеві", - стверджує Florin Dragomir (насправді, допомога становить 200 євро на дорослого і 300 євро на дитину - Ред.)

А користувачка Milena Georgieva пише, що, будучи громадянкою Болгарії, проживає у Великій Британії. І там, за її словами, дійсно є чимало бюджетних українських автівок - на відміну від чорноморського узбережжя у самій Болгарії, де "є лише дорогі машини - і їх там чимало".

"Ніхто не робить фото 30-річної "Лади"

Втім, були й голоси на захист наших співгромадян. Вони звучать, власне, з боку самих українців: Юлія Ромалійська зазначає у коментарі, що нарід звертає увагу лише на шикарні автівки - вони, дійсно, можуть належати і багатіям. А можуть - і тим, хто непогано жив до війни, а тепер має гарне авто за останній скарб.

"В мене тут двоє друзів - обидва приїхали на кросоверах. Одна втратила усе, що мала - її будинок спалили дотла, і вона зберігає авто, проживаючи у віддаленій частині Європи. Інший приїхав з Харкова, в нього двоє дітей молодші за 5 років", - пише Ромалійська, додаючи, що пост є маніпулятивним - адже ніхто не робить фото 30-річної "Лади" її сусіда.

А Владислав Палій пише: так, у 40-мільйонній країні дійсно є люди, які стали багатими, і таким, дійсно, простіше залишити країну. "І - так, в нас уряд був корумпований роками, але гляньте правді у вічі, в кого це не так?" - пише Палій.

"У Польщі ми бачимо цілий спектр - від новісіньких Porsche до іржавих Lada", - зазначає Marek Stelmasik.

Готуємо авто до дальньої подорожі та перевіряємо кондиціонер: які етапи треба пройти

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, як підготувати власний автомобіль до далекої поїздки. Так, водієві треба перевірити справність деяких вузлів, а якщо треба, - то й замінити зношені запчастини. Деякі з них було б корисно покласти до багажника, щоб не сталося ситуації, коли посеред траси ви маєте шукати СТО з потрібними запчастинами чи викликати евакуатор.

А ще, днями ми зазначали, що вже завершується перший місяць весни, стовпчики термометрів невпинно повзуть догори, значить, саме час перевірити, чи справна у автівці система кондиціонування. За лічені тижні з режиму "обігрів" автовласники переведуть системи у "охолодження", а сюрпризи у вигляді струменю теплуватого повітря з кондиціонера - річ зайва. Інформатор розібрався у питанні: коли і як часто потрібно заправляти кондиціонер в автомобілі.

Інформатор та Україна на часі: що подивитися на YouTube

Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах «Україна на часі», а також «Україна на часі Shorts». Там оперативно зʼявляються новини – від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки.Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.

Заява про наближення України до вступу до Євросоюзу та офіційне приєднання Швеції до НАТО - це кроки, які викликають великий інтерес. Як український політолог Андрій Золотарьов оцінює ці події? Чи настане день, коли Україна вступить у Північноатлантичний альянс і під якими умовами це може статися? Дізнайтеся більше в нашому захопливому інтерв'ю.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.