Жінка після списання коштів з її кредитки ПриватБанку звернулась до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення - шахрайства
Жінці підвищили кредитний ліміт до 145 тисяч гривень та списали з картки 59 тисяч гривень. У ПриватБанку вказують, що клієнтка розголосила відомості щодо номера свого рахунку, тож їхня вина відсутня. Про це йдеться у рішенні Подільського районного суду Києва, опублікованому 22 липня 2024 року.
Жінка є клієнткою АТ КБ «ПриватБанк» та має два відкриті рахунки. 13.10.2021 року з кредитки відбулось шахрайське списання коштів на загальну суму 59 тисяч гривень. Також без її відома та дозволу було піднято кредитний ліміт до 145 тисяч гривень, що підтверджується випискою з банку. Вона звернулась до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення - шахрайства за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України.
У ПриватБанку заперечують свою вину, адже клієнтка розголосила відомості щодо номера своєї картки. Однак вона вважає, що фінустанова навмисно перекручує факти та її слова, які вириваються із контексту.
Суд з'ясував, що жінка під час розмови з оператором ПриватБанку повідомила, що 13 жовтня 2021 року їй надійшли дзвінки й буквально "через 5 хвилин в мене зникло 24 тисяч гривень, 24 тисяч гривень, а потім 11 тисяч гривень». Також вона зазначила, що повідомила шахраям номер кредитної картки.
"Посилання в позові на те, що позивачці було невідомо про проведення спірної транзакції і дізналася вона про таку лише 16 жовтня 2021 року не узгоджується з фактичними обставинами справи, а саме з обізнаністю про телефонний дзвінок шахраїв та фактичним підтвердженням в телефонній розмові, що вона виявила як "через 5 хвилин в мене зникло 24 тисяч гривень, 24 тисяч гривень, а потім 11 тисяч гривень». Списання відбулися через систему мобільних платежів Apple Pay на токені та підтверджені 3-D Secure", - вказується у матеріалах справи.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона розголосила шахраям реквізити картки, що дало змогу списати кошти з її кредитної картки.
"Судом встановлено, що надавши реквізити картки шахраям позивачка втратила контроль над платіжним засобом, оскільки картка була додана до гаманця Apple Pay шахраїв і стала доступна до використання третіми особами. Отже, оскільки операція щодо переказу коштів була здійснена із використанням сервісу Apple Pay, авторизація додавання картки до якого здійснено шахраями шляхом зловживання довірою позивачки, покладення на банк відповідальності за дані операції є безпідставним. Таким чином, повідомляючи 13 жовтня 2021 року шахраям дані свого платіжного засобу - кредитної картки, а саме номера картки, вона мала негайно повідомити про таке банк, а не чекати 5 днів. Крім того, її обізнаність з проведеними транзакціями в день їх вчинення підтверджується аудіофайлом, який був досліджений на судовому засіданні", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.