В Ощадбанку вказали, що зняття коштів з рахунків клієнтки відбулось через її неналежне користування додатками банку
Жінка вирішила проконсультуватися по споживчому кредиту, але її направили до чат-бота Ощадбанку. Згодом вона побачила відсутність коштів по рахунках на загальну суму 31 302 гривень. Про це йдеться у рішенні Ленінського районного суду Кіровограда (юридична назва суду - ред.), опублікованому 11 березня 2024 року.
30 червня 2023 року жінка у додатку Viber написала повідомлення менеджеру Ощадбанку щодо консультації по споживчому кредиту. Працівниця фінустанови написала, що у відпустці та порекомендувала дізнатись інформацію через чат-бот Ощадбанку в Telegram. Клієнтка це зробила. ЇЇ запросили передати номер телефону для початку обслуговування та назвати останні 4 цифри кредитки. Чат-бот видав правдиву інформацію по банківських даних споживчого кредиту.
Згодом жінка намагалася зняти кошти зі своєї картки, але не змогла. Вона зайшла в додаток AT «Ощадбанк» і побачила, що кошти, які були на її зарплатному та кредитному рахунках, відсутні. Клієнтка зателефонувала на гарячу лінію «Ощадбанку» та вказала про списання коштів з рахунків на загальну суму 31 302 гривень.
"Зняття коштів з рахунків клієнтки відбулось через її неналежне користування додатками банку, вина банку відсутня", - заявили в Ощадбанку.
Представник Ощадбанку на судовому засіданні зазначив, що жінка ввійшла до чат-бота, який не адмініструє AT "Державний ощадний банк України". Тож введена нею персональна інформація є розголошенням, що дала змогу ініціювати несанкціоновані платіжні операції.
Суд вирішив задовольнити позов жінки. Списання коштів з її рахунків акціонерним товариством "Державний ощадний банк України" визнали безпідставним. Фінустанову зобов'язали повернути клієнтці 31 302 гривень.
"Факт коректного вводу вихідних даних для ініціювання такої банківської операції, як списання коштів з рахунку, не може підтверджувати ту обставину, що користувачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції; за відсутності доказів сумніви та припущення мають тлумачитися переважно на користь споживача, який зазвичай є «слабкою» стороною в таких цивільних відносинах, правові відносини споживача з банком фактично не є рівними. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі", - наголосили у суді.
Україну спіткали серйозні виклики з боку росії, яка використовує шантаж та загрози, щоб змусити її зробити компроміси. Принципова позиція України стоїть на заваді російському наративу про перемовини без умов. Ми обговоримо цю напружену ситуацію з відомим політичним блогером Ігорем Добжанським, щоб дізнатися його погляд на цю проблему.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.