В Ощадбанку вважають, що їхня вина у виконанні розпорядження клієнта щодо перерахунку коштів з його рахунку за спірними транзакціями відсутня
Чоловік оплатив комуналку банківською карткою та отримав повідомлення про списання коштів на загальну суму 1 609 гривень. Він просив Ощадбанк повернути кошти, але отримав відмову. Про це йдеться у рішенні Личаківського районного суду Львова, опублікованому 1 серпня 2024 року.
16.08.2023 року чоловік оплатив комунальні послуги з картки Ощадбанку та після цього нею не користувався, у нього на рахунку знаходилось 2 006 гривень. Проте наступного дня, а саме 17.08.2023 року він отримав повідомлення про списання коштів - 1 272 гривень та 337 гривень.
Чоловік звернувся до Ощадбанку з вимогою про повернення коштів, однак отримав відмову, оскільки на думку банку, він, напевно, повідомив третім особам дані своєї картки. Він вважає таку відмову незаконною, оскільки своїми діями чи бездіяльністю жодним чином не сприяв у отриманні третіми особами даних своєї картки.
"Спірні транзакції проводились не у мобільному додатку «Ощад24/7», а на сторонньому сервісі іноземному ресурсі PayPal після успішної верифікації та токенізації картки в системі PayPal в торгово-сервісній мережі з використанням міжнародної електронної платіжної системи PayPal через банк, базований у Люксембурзі й без додаткової перевірки ініціювання проведення операції саме власником картки за технологією «3D Secure», тобто без направлення клієнту одноразового цифрового пароля. Використання реквізитів банківської картки в мережі інтернет, зокрема на сторонніх сервісах та іноземних ресурсах, які не підтримують технологію додаткової перевірки власника картки «3D Secure» є особистим ризиком клієнта. Згідно з даними виписки по його картковому рахунку, він 18 та 20 січня здійснив токенізацію картки на ресурсах AliExpress та Alipay і упродовж 2023 року та до 17.08.2023 неодноразово здійснював 10 подібних операцій в торгово-сервісній мережі LUX LUXEMBURG AliExpress, а під втратою платіжної картки слід розуміти, в тому числі неправомірне заволодіння її реквізитами третіми особами. Таким чином вина банку у виконанні розпорядження клієнта щодо перерахунку коштів з його рахунку за спірними транзакціями відсутня", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Вина Ощадбанку у несанкціонованому списанні коштів з його рахунку відсутня.
"У справі яка розглядається, встановлені судом обставини свідчать про те, що відбулось неправомірне заволодіння третіми особами індивідуальною обліковою інформацією позивача і ніщо не свідчить про те, що заволодіння цією інформацією відбулось з вини банку. Так з наданої відповідачем інформації по банківському рахунку позивача вбачається, що спірні транзакції проведені без додаткового підтвердження власника картки на іноземних ресурсах, які не підтримують технологію додаткової перевірки і при цьому, позивач не вперше здійснював платіжні операції без такого підтвердження, що свідчить про втрату індивідуальної облікової інформації або іншої інформації, що дає змогу ініціювати платіжні операції через неналежне виконання позивачем свого обов'язку зберігати та не розголошувати цю інформацію, і що на думку суду, мало наслідком несанкціоноване списання коштів з рахунку позивача. У частині першій статті 614 ЦК України закріплено правило, що особа, яка порушила зобов'язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. За наведених вище обставин суд вважає, що вина відповідача у несанкціонованому списанні коштів з рахунку позивача відсутня, що виключає можливість покладення на нього цивільно-правової відповідальності і тому, в позові належить відмовити", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.