Чоловік звернувся з письмовою заявою для проведення ремонту в сервісний центр до ФОП, відповідно до акта технічної експертизи, причиною несправності є попадання води у двигун
Чоловік придбав у Епіцентрі водяний насос високого тиску за 1 999 гривень. Однак згодом товар припинив працювати, тож він вимагає гіпермаркет його замінити. Про це йдеться у рішенні Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області, опублікованому 16 лютого 2018 року.
25 грудня 2014 року чоловік придбав у Епіцентрі водяний заглибний насос високого тиску AL-КО TDS 1201/4 вартістю 1 999 гривень. Гарантійний термін цього товару становить 3 роки й відповідно закінчувався 25 грудня 2017 року. Разом з цим, в липні 2017 року насос перестав працювати і він звернувся з письмовою заявою для проведення ремонту в сервісний центр до ФОП. Відповідно до акта технічної експертизи, причиною несправності є попадання води у двигун.
17 серпня 2017 року чоловіку надали гарантійну заяву, згідно зі змістом якої попадання води у двигун не є гарантійним випадком, оскільки насос призначений для чистої води. Зазначено, що на насосі та робочих поверхнях є наліт з дрібних абразивних частинок. Порушення умов експлуатації. Як наслідок, вказана обставина як «порушення умов експлуатації» покладає на нього відповідальність за виявлену несправність насоса та повністю знімає відповідальність з продавця неякісного товару. Зі своєї сторони громадянин вважає вказаний висновок необґрунтованим та безпідставним, оскільки такий опис в акті технічної експертизи виявленого дефекту як «попадання води у двигун» свідчить про розгерметизацію виробу. Тобто, втрату герметичності корпусу даного пристрою. Таким чином, це є технічний дефект і який повністю виключає його вину під час експлуатації насоса. Цілком надуманим в гарантій заяві є посилання на виявлені на насосі та робочій поверхні дрібних абразивних частинок, оскільки сам двигун є нерозбірним і встановити таке можливо тільки після розкриття герметичного корпусу в якому він знаходиться. Такі роботи в гарантійній майстерні під час складання висновку не проводились. Цілком бездоказовим є посилання у вищезгаданій гарантійній заяві на те, що начебто насос експлуатувався протягом двох з половиною років у нечистій воді. Оскільки таку він використовував у власному будинку для пиття, приготування їжі, прання та інших побутових потреб. З вказаних підстав, вважає вихід з ладу насоса гарантійним випадком і продавець зобов'язаний був діяти відповідно до положень Закону України «Про захист прав споживачів », а не знімати з себе відповідальність за надуманими мотивами.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Покупець має право вимагати заміни товару, однак він своїм правом не скористався та протягом гарантійного терміну жодного разу в гіпермаркет не звертався.
"Позивач повинен був діяти відповідно до положень ЗУ «Про захист прав споживачів», а відтак у разі виявлення технічних несправностей, недоліків, які не можна усунути, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявили одноразово чи з'явилися знову після усунення, покупець має право вимагати заміни товару, однак він своїм правом не скористався та протягом гарантійного терміну жодного разу в гіпермаркет не звертався. Крім того, відповідно до ч. 6 ст. 8 ЗУ Про захист прав споживачів, за наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін, та оскільки громадянин не звертався з вимогами, передбаченими ст. 14 ЗУ "Про захист прав споживачів", оскільки у разі такого звернення ТОВ "Епіцентр К" останній скористався б правом в перевірці якості продукції. Аналізуючи зібрані по справі докази і оцінюючи їх в сукупності, суд приходить до переконання, що в задоволенні заявлених позовних вимог слід відмовити", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.