НБУ змінив умови продажу монет через інтернет-магазин: про що важливо знати

Розширено перелік банків-дистриб'юторів, що здійснюватимуть реалізацію пам’ятних монет України та сувенірної продукції Національного банку

НБУ
До переліку банків-дистриб'юторів з продажу нумізматичної продукції входитимуть п’ять банків

Відтепер через інтернет-магазин Національного банку реалізовуватиметься 60% від загального обсягу нумізматичної продукції. До цього було 50%. Частка реалізації нумізматичної продукції через офіційні банки-дистриб'ютори зменшується до 30% , було — 40%. Про це 9 травня пише Мінфін

Як оновився перелік банків-дистриб'юторів?

В Національному банку України повідомили, що розширено перелік банків-дистриб'юторів, що здійснюватимуть реалізацію пам’ятних монет України та сувенірної продукції Національного банку.

«Він доповнився двома системно важливими банками, що мають розгалужену мережу відділень та широку клієнтську базу, а також досвід роботи з інвестиційними монетами України та нумізматичною продукцією: АТ «Ощадбанк» та АТ «ПУМБ». Вони розпочнуть роботу з моменту підписання договорів з Національним банком», - йдеться в повідомленні НБУ.

Водночас АТ «АБ «Радабанк» після підписання відповідного договору про розірвання здійснюватиме реалізацію нумізматичної продукції Національного банку на загальних умовах.

Відповідно тепер до переліку банків-дистриб'юторів з продажу нумізматичної продукції входитимуть п’ять банківських установ:

  • АТ КБ «Приватбанк»;
  • АБ «Укргазбанк»;
  • АТ «Таскомбанк»;
  • АТ «Ощадбанк»;
  • АТ «ПУМБ».

Запроваджується також рівномірний розподіл тиражів — кожен з банків-дистриб'юторів отримуватиме для реалізації 6% від загального тиражу нумізматичної продукції.


Що змінилося в договорах з банками-дистриб'юторами?

Національний банк переглянув договори з банками-дистриб'юторами та надав їм серед усього право самостійно встановлювати надбавку до роздрібної ціни НБУ на нумізматичну продукцію — на рівні не вище 150%. Це сприятиме:

  • наближенню діяльності Національного банку в напрямі реалізації нумізматичної продукції до міжнародної практики роботи центральних банків з дистриб’юторами;
  • розвитку конкурентних умов реалізації нумізматичної продукції банками-дистриб'юторами; підвищенню рівня клієнтського сервісу за цими операціями;
  • можливості покриття банками-дистриб'юторами своїх операційних та логістичних витрат на реалізацію нумізматичної продукції Національного банку.

Раніше продукція з недорогоцінних металів реалізовувалася банками-дистриб'юторами за цінами, не вищими, ніж роздрібні ціни НБУ, а продукція з дорогоцінних металів — за цінами, не вищими ніж 10% від оптових цін Національного банку.

Що дають уведені новації:

  • створять підґрунтя для подальшого підвищення прозорості реалізації нумізматичної продукції Національного банку;
  • стимулюватимуть розвиток каналів реалізації, зокрема електронних, та виробництва Національним банком нумізматичної продукції з урахуванням обсягів замовлень банків-дистриб'юторів;
  • сприятимуть збільшенню надходжень до Державного бюджету України; поліпшать якість сервісу клієнтського обслуговування;
  • сприятимуть втіленню банками нових маркетингових стратегій для розвитку нумізматичного ринку.

Водночас Національний банк проводитиме регулярний моніторинг залишків нереалізованої продукції та рівня цін її продажу в банках-дистриб'юторах.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube