Експерти пояснили, чому в платіжках можуть з'явитися зайві борги за світло, та як цього уникнути
Останнім часом чимало громадян почали скаржитися на необґрунтовані нарахування, які роблять їм енергетичні компанії. Українці стали частіше звертатися до Антимонопольного комітету зі скаргами. Експерти пояснили, як можна уникнути зайвих боргів у платіжках.
Як передає Мінфін, в енергетичних компаній нерідко кажуть про те, що готові мирно вирішувати спірні моменти. Проте виходить це не завжди, якщо враховувати численні скарги споживачів, які почали регулярно з'являтися на профільних сторінках енергетиків у соцмережах. Українці скаржаться на нарахування неіснуючих боргів за світло.
У компанії ДТЕК підкреслили, що у випадку, якщо клієнт передає покази електролічильника своєчасно, у встановлені терміни: а саме за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного (тобто для цієї простої дії у споживачів є п'ять днів), то споживач отримує рахунок за фактично спожиту електроенергію. Це потрібно робити, щоб отримувати коректні дані. Якщо клієнт не передає своєчасно інформацію з лічильників, то нарахування відбувається за середньодобовим споживанням.
"Якщо в будинку клієнта у квартирі, де ніхто не проживає, встановлено автоматичну систему обліку електричної енергії (АСКОЕ), то оператор системи розподілу бачить, що споживання не відбувається. І тоді в рахунку такий клієнт бачить 0 грн до сплати. Але якщо такої системи немає, то дізнатися, чи споживається, чи ні, якщо клієнт про це не поінформував, оператор системи розподілу не може", - роз'яснили в компанії Yasno.
Для того, щоб не накопичити борги за порожню квартиру енергетики радять:
Раніше в компанії YASNO розповідали, що клієнтам, які проігнорували звернення постачальника щодо сплати заборгованості, може бути припинено електропостачання. Проте відновити комунальну послугу можна. Для цього потрібно:
Важливо враховувати, що кошти на рахунок постачальника зараховуються протягом трьох банківських днів, але якщо оплата здійснена через Особистий кабінет, і надходження коштів вже в ньому відображено, то відповідне фото квитанції додавати не потрібно. Для швидкої комунікації через онлайн-сервіси у зверненні обов'язково необхідно вказати контактний номер телефону та електронну адресу (імейл) та зазначити тему звернення як «Відключення».
Верховна Рада прийняла у першому читанні запропонований Кабінетом законопроект про мобілізацію. Тож обговоримо оцінку голосування, перспективи та недоліки цього прийнятого закону, зокрема проблеми демобілізації. На нашому ефірі буде народний депутат фракції «ЄС» Олексій Гончаренко. Запрошуємо вас долучитися до перегляду - обіцяємо, вам буде цікаво!
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.