ПриватБанк без згоди жінки списав з депозитного рахунку 17 859 гривень - чи повернув суд кошти

У ПриватБанку вказують, що жінка оформила не депозит, а послугу на існуючу картку для виплат «Стандарт безподатковий для пенсіонерів»

ПриватБанк
Жінка вимагає повернути ПриватБанк депозит

Жінка втратила з депозитного рахунку в ПриватБанку 17 859 гривень. Вона неодноразово зверталася до фінустанови з приводу повернення коштів, але отримує відмови. Їй пояснюють, що кошти «списані» за фактом заборгованості за кредитом. Про це йдеться у рішенні Охтирського міськрайонного суду Сумської області, опублікованому 14 травня 2024 року. 

07.10.2017 року жінка відкрила депозитний рахунок в АТ КБ «ПриватБанк» на суму 15 тисяч гривень з правом щомісячного поповнення депозиту та щомісячного зняття процентів. З 06.11.2017 року по 06.04.2018 року вона поповнювала депозит кожного місяця по 1 тисячі гривень, а також знімала відсотки в сумі 230 гривень. Таким чином з 06.04.2018 року по 08.10.2021 року на депозитному рахунку знаходилася сума не менше 20 тисяч гривень. 02.01.2019 у неї викрали кредитну картку, якою вона взагалі не користувалася та на її телефон прийшли повідомлення про зняття з рахунку коштів у сумі 16 тисяч гривень. Клієнтка відразу звернулася до АТ КБ «ПриватБанк» з письмовою заявою про крадіжку кредитної картки для її блокування, а також просила не нараховувати проценти, оскільки не брала кошти у кредит. Також подала до поліції заяву, де відомості про кримінальне правопорушення за ст. 185 Кримінального кодексу України внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань. В результаті проведення слідчих дій встановлено, що крадіжку вчинив молодик, про що мається фотознімок із відеокамери банкомата, але цю особу не вдалося встановити та затримати.

09.11.2020 року АТ КБ «ПриватБанк» звернувся до суду із позовом про стягнення з жінки заборгованості у розмірі 29 529 гривень, з них 20 437 гривень заборгованість за тілом кредиту, 9 091 гривні заборгованість за відсотками. Суд постановив стягнути з неї на користь АТ КБ «ПриватБанк» заборгованість по тілу кредиту в розмірі 10 387 гривень. На виконання рішення суду вона добровільно сплатила всю суму заборгованості, тобто станом на 05.07.2021 року будь-яка заборгованість з приводу безпідставної, не з її вини заборгованості за кредитом, який вона не брала, була відсутня. Однак, не зважаючи на це, 08.10.2021 року АТ КБ «ПриватБанк» без будь-якого попередження клієнтки, без пояснень та згоди списав з депозитного рахунку кошти в загальній сумі 17 859 гривень. Також на її ім'я був відкритий картковий рахунок, яким вона не користувалася, а коли звернулася до фінустанови з приводу повернення коштів з депозитного рахунку в сумі 20 тисяч гривень, їй повідомили, що «депозитний рахунок «списаний», тому встигніть забрати хоча б 2 тисячі гривень», які вона зняла 19.05.2023 року. На неодноразові звернення до банку з приводу повернення коштів з депозитного рахунку банк відповідає відмовою, пояснюючи, що кошти «списані» за фактом заборгованості за кредитом, але коли громадянка пред'являє квитанції про добровільне погашення заборгованості, працівники банку відповіді надати не можуть, що й стало підставою для звернення до суду.

"07.10.2017 жінка оформила в АТ КБ «ПриватБанк» не депозит, а послугу на існуючу картку для виплат «Стандарт безподатковий для пенсіонерів». При оформленні послуги залишку коштів на карті, що не підлягав зменшенню, було присвоєно номер 02625008134251. Рахунок було закрито за терміном 08.10.2021 року. У виписці дана операція відображена як «08.10.2021 відключення послуги «Стандарт безподатковий». Договір було централізовано закрито банком через вивід даного рахунку із депозитної лінійки банку та закриття даного продукту (по закінченню строку через 6 місяців після пролонгації). Послуга Стандарт безподатковий не продовжувалася в ПриватБанку з 01.06.2021 року. При закритті рахунку кошти було перераховано на цільову картку - картку для виплат Голд (згідно з умовами договору від 07.10.2017 року - картка для зарахування процентів). У виписці, наданій позивачкою, дана операція відображена як «Відключення послуги «Стандарт безподатковий» і операція на суму 20 019 гривень - повернення коштів за наданою послугою. Таким чином, банком свої зобов`язання виконані в повному обсязі, про що свідчить те, що відсотки за користування коштами нараховувались на всю суму залишку на рахунку, а після закінчення дії послуги, а саме 08.10.2021 року кошти були повернуті на її карту", - заявили у ПриватБанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд частково задовольнив позов жінки. З ПриватБанку на її користь стягнуть кошти за договором банківського вкладу від 07.10.2017 року в сумі 17 859 гривень, 3% річних - 1 166 гривень та 6 282 гривень - інфляційних втрат, а всього - 25 308 гривень. 

"АТ КБ «ПриватБанк» не надав суду доказів, які свідчать про досягнення сторонами домовленості щодо порядку виконання договірних зобов'язань банку про повернення вкладу позивачці шляхом переказу їх з депозитного рахунку на поточний рахунок у цьому ж банку. Враховуючи, що факт укладення договору банківського вкладу та внесення позивачкою коштів підтверджено доказами, а кошти за договором банківського вкладу їй не виплачені, тому з відповідача АТ КБ «ПриватБанк» на користь позивача слід стягнути заборгованість за договором банківського вкладу у розмірі 17 859 гривень", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube