Щоб не відмовили гальма: як часто міняти рідину та як правильно її обрати

Інформатор розповідає про те, якими є основні критерії до підбору гальмівної рідини для автівок, на що слід звернути увагу, та як часто потрібно замінювати гальмівну рідину

Як часто слід міняти гальмівну рідину та яку обрати - корисні поради
Замінювати гальмівну рідину потрібно кожні два роки, або 40-50 тисяч кілометрів пробігу

Справність гальмівної системи є чи не найбільш важливим аспектом безпеки на дорозі. Від того, яка рідина знаходиться у системі авто, залежить швидкість та ефективність гальм - відтак, це варто прочитати більшості українських автовласників, оскільки загалом автопарк у країні не надто новий. Цікаво, що у найновіших моделях автомобілів їхні високотехнологічні системи навіть не дозволяють рухатися, якщо гальмівна система несправна (чи залито неправильну рідину).

Навіщо потрібно замінювати

Гальмівна рідина – це спеціальна рідина, яка використовується у системі автомобіля для передачі сили, яка виникає при натисканні водієм на педаль гальма. Головне призначення рідини - передача тиску, що викликає тертя між гальмівними елементами, що призводить до зупинки автомобіля.

До рідини є, власне, кілька основних вимог. По-перше: вона повинна мати високий коефіцієнт стискаючої жорсткості, щоб ефективно передавати тиск. По-друге, повинна мати стабільні характеристики при високих температурах, оскільки гальмівні системи можуть нагріватися під час тривалого гальмування. Також важливо, щоб гальмівна рідина мала низьку гігроскопічність, щоб уникнути погіршення її властивостей через контакт з водою.

Гальмівні рідини поділяються на кілька основних типів, і кожен з них має свої унікальні характеристики та застосування. Основні типи гальмівних рідин включають глікольні та силікатні.

Мінеральні гальмівні рідини:
DOT2: Це найстаріший етап у сучасній історії гальмівних рідин. Склад цих рідин включав основу рицинової олії з додаванням бутилового або етилового спирту. Головними перевагами мінеральних гальмівних рідин є їх виняткові змащувальні властивості та низька гігроскопічність. Однак слабким місцем цього типу рідин є надто низька температура кипіння, де суха точка кипіння досягає 205°C, а вогка точка кипіння – 140°C.

Гліколеві гальмівні рідини:
DOT3: Цей тип рідини є одним з найпоширеніших. Він має високий коефіцієнт стискаючої жорсткості та добре справляється з високими температурами. Однак він також має високу гігроскопічність, тобто легко збирає воду, що може призвести до корозії гальмівної системи.
DOT4: має подібні характеристики до DOT3, але витримує вищі температури. Він також менше вражається гігроскопічністю.
DOT5.1: DOT5.1 є схожим на DOT4, але має більшу стійкість до окислення.

Силіконові гальмівні рідини:
DOT5: Це силіконова рідина, яка має високий термін служби та не вбирає воду. Вона може витримувати великі температури, але важче виводить повітря з гальмівної системи. DOT5 не можна змішувати з глікольними рідинами.

Як часто потрібно міняти гальмівну рідину

Як і будь-яка інша рідина в автомобілі, гальмівна з часом зношується і потребує періодичної заміни. Якби гальмівна система була абсолютно герметичною, час між замінами, можливо був би значно більшим. Однак реальність така, що з часом гальмівна рідина може пропускати повітря та воду. Гальмівна рідина має високу гігроскопічність, тобто при кожному відкритті бачка для додавання рідини мікроскопічні частинки води можуть потрапляти в гальмівну систему.

Оптимальна частота заміни може варіюватися в залежності від типу гальмівної рідини, виробника автомобіля та умов експлуатації. Однак загальні рекомендації з частоти заміни гальмівної рідини виглядають наступним чином:

Кожні 2 роки або кожні 40,000-50,000 км

Багато виробників та експертів рекомендують проводити повну заміну гальмівної рідини щоразу, коли мине період від 2 до 3 років, навіть якщо пройдений пробіг не досягнув 40,000-50,000 км. Цей термін дозволяє уникнути активного накопичення вологи у гальмівній системі, що може призвести до корозії та погіршення ефективності.

Під час обслуговування гальмівної системи

Якщо ви вже проводите обслуговування гальмівної системи або заміну гальмівних колодок, це може бути відмінною нагодою для перевірки рівня та стану гальмівної рідини. Якщо рідина здається забрудненою або має аномальний колір, це може свідчити про необхідність заміни.

Згідно інструкцій виробника

Завжди слід дотримуватися конкретних рекомендацій виробника автомобіля, які вказані в посібнику з експлуатації. Виробники можуть мати власні рекомендації, які базуються на конкретних технічних характеристиках їхніх автомобілів.
Важливо відзначити, що заміна гальмівної рідини є процедурою, яку краще довірити кваліфікованим механікам або сервісному центру, оскільки це вимагає спеціального обладнання для прокачки гальмівної системи та відповідного інструменту.

Як підготувати авто до далекої поїздки і коли правильно заправляти кондиціонер

Нагадаємо, Інформатор розповідав, як правильно підготувати авто до далекої поїздки і що покласти до багажнику. Передовсім, треба переконатися, що все в порядку з маслом, антифризом і гальмівною рідиною. Також треба звернути увагу на двигун і акумулятор. А якщо лампи в фарах не замінювалися вже давно, то перед поїздкою на дальню дистанцію це рекомендують зробити, та й взяти про запас теж не завадить.

Також ми розповідали, як діяти, щоб не зробити з автівки "сауну" - тобто, коли саме і як часто слід заправляти кондиціонер. І, хоч автовиробники радять заправляти кондиціонер кожні один-два роки, в деяких автівках такої потреби може і не бути. Але регулярне технічне обслуговування компресора все ж рекомендується: близько 10% холодоагенту на рік втрачають навіть ті транспортні засоби, де система є абсолютно герметичною.

Інформатор та Україна на часі: що подивитися на YouTube

Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах «Україна на часі», а також «Україна на часі Shorts». Там оперативно зʼявляються новини – від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки.Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.

Останні дні приносять багато новин про удари по нафтопереробних заводах та нафтосховищах в Росії. Повідомлення про смерть віцепрезидент компанії «Лукойл», який, за чутками, покінчив життя самогубством після атаки на завод, ще більше загострює ситуацію. Ми розмовлятимемо з колишнім громадянином Росії, Михайлом Орєшніковим, щоб з'ясувати можливі наслідки цих подій на військовому та економічному фронті. Приєднуйтеся до обговорення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube