У автівках, що автоконцерни імпортували до Штатів, знайшли компоненти, які були вироблені у Синьцзян-Уйгурському автономному окрузі КНР, і, відповідно, вони вважаються такими, що виготовлені з використанням рабської праці
У США вибухнув скандал, пов'язаний з використанням де-факто рабської праці автовиробниками. Влада звинувачує BMW і Jaguar Land Rover: як з'ясував фінкомітет Сенату США, компанії закуповували компоненти у постачальника, який раніше був викритий у застосуванні примусової праці уйгурів. Згідно з цим звітом, BMW відвантажила щонайменше 8000 автомобілів Mini, що містили всередині заборонені компоненти.
Раніше 2024 року подібні звинувачення вже висували концерну Volkswagen AG. У його випадку цілу партію автівок просто конфіскували у порту США. Щоправда, Volkswagen оперативно замінив заборонені деталі в портах США відразу після повідомлення, і техніку вдалося повернути.
Виявилося, що JLR також імпортувала деталі для своїх автомобілів, незважаючи на те, що їхній постачальник уже давно позначений урядом США як такий, що використовує рабську працю. Йдеться про працю уйгурів, які проживають у регіоні Сіньцзян. А у США в червні 2023 року набув чинності закон, що має запобігати використанню примусової праці уйгурів. Він прямо забороняє ввезення в США продукції з Сіньцзяна, регіону в Західному Китаї, якщо не доведено, що вона вироблена без використання примусової праці.
"Автовиробники ховають голови в пісок, а потім клянуться, що не можуть знайти жодної примусової праці у своїх ланцюжках поставок. А наглядовий персонал Фінансового комітету виявив те, що багатомільярдні компанії, мабуть, не змогли: BMW імпортувала автомобілі, Jaguar Land Rover імпортувала деталі, а Volkswagen AG виготовляв автомобілі, всі з яких містили компоненти, вироблені постачальником, забороненим за використання уйгурської примусової праці. Самоконтроль автовиробників явно не допомагає", - зазначив у своїй заяві Рон Вайден, голова фінкомітету Сенату.
Деталями, про які йдеться у звіті, є трансформатор локальної мережі. Це частина системи, яка дозволяє електронним компонентам автомобіля взаємодіяти один з одним. Автовиробники не купували компоненти безпосередньо у Sichuan Jingweida Technology Group (JWD), китайського виробника, який використовує примусову працю.
Компоненти були частиною електронного блоку, який вони придбали у Lear Corp., постачальника автомобільних електричних систем. Lear заявила, що купила деталі в іншого постачальника і не має прямих зв’язків з JWD, але повідомила всім трьом автовиробникам про проблеми з правами людини в січні 2024 року.
Volkswagen добровільно повідомив про проблему митниці США і замінив деталі в портах США. Однак BMW продовжувала імпортувати цю деталь у тисячі автомобілів Mini, поки комітет не почав розслідування. JLR стверджує, що її північноамериканський підрозділ не був поінформований про розкриття інформації та продовжував імпортувати деталі для використання в якості запасних частин для старих автомобілів доти, доки не дізнався про порушення.
Цей випадок підкреслює серйозні недоліки в управлінні ланцюгами поставок і контролі за дотриманням прав людини з боку великих автовиробників.
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що 98% водіїв Tesla, які пробують автопілот компанії, ніколи його не купують. Це встановили маркетологи на основі даних опитування клієнтів компанії. Причому справа не у надвисокій ціні - адже Tesla вдалася до маркетингового ходу, суттєво (на третину) знизивши кошторис на послугу.
Також ми розповідали про те, що у Mitsubishi показали найпотужнішу і найкрутішу версію позашляховика L200, що пройшла доробку у тюнінговому ательє Ironman 4×4. Автівка готова до перевірки бездоріжжям, і має для цього все необхідне - спеціальні покришки, лебідки, бампери та "кенгурятник" спереду. Для споживачів готують одразу декілька версій надпотужного L200: Deluxe, Raid та Commercial.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.