У Нафтогазі розповіли, як повернути надмірно заплачені кошти після зміни постачальника газу

Читать на русском

Більшість вітчизняних постачальників не змогли забезпечити природним газом своїх побутових споживачів у травні 2022 року внаслідок чого вони опинилися в реєстрі споживачів постачальника «останньої надії» – ТОВ «ГК «Нафтогаз України»

Читать на русском
Нафтогаз
Для повернення переплати, здійсненої на користь попереднього постачальника, споживач має звернутись з письмовою вимогою до такого постачальника, говорять у Нафтогазі

Більшість вітчизняних постачальників не змогли забезпечити природним газом своїх побутових споживачів у травні 2022 року внаслідок чого вони опинилися в реєстрі споживачів постачальника «останньої надії» – ТОВ «ГК «Нафтогаз України»

Зміна надавача послуги з постачання та розподілу газу часто відбувається без попередження, внаслідок чого виникає заборгованість перед новим постачальником та потреба у зверненні до суду. Новим клієнтам ТОВ «Газопостачальна компанія» «Нафтогаз України» надали алгоритм дій для розв’язання питання та повернення коштів, які були помилково сплачені підприємству, яке вже не є надавачем послуги. Першочергово потрібно звернутись з письмовою вимогою до постачальника. Про це йдеться у відповіді компанії на запит Інформатора.

Вказується, що відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України від 22.07.2020 року № 917-р ТОВ «ГК «Нафтогаз України» обрано постачальником «останньої надії» строком на три роки. Пунктом 1 Розділу VI Правил передбачено, що постачальник «останньої надії» здійснює постачання природного газу споживачам на умовах договору постачання природного газу, який укладається з урахуванням вимог цього розділу та має відповідати типовому договору постачання природного газу постачальником «останньої надії», затвердженому постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2501, який є публічним, а його умови – однаковими для всіх споживачів. Внесення до реєстру постачальника «останньої надії» здійснюється автоматично у випадках, передбачених правилами постачання природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2496 та з підстав, визначених Кодексом газотранспортної системи, затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року №2493 (далі – Кодекс ГТС).

Відповідно до п. 1 наказу Міністерства енергетики України від 08.06.2022 року № 198 ТОВ «ГК «Нафтогаз України» здійснювати постачання природного газу побутовим споживачам на умовах типового договору та базової річної пропозиції: з 1 травня 2022 року – побутовим споживачам, яких на день набрання чинності цим наказом внесено до реєстру споживачів постачальника «останньої надії» на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи; з дня початку постачання природного газу постачальником «останньої надії» – побутовим споживачам, яких після набрання чинності цим наказом буде внесено до реєстру споживачів постачальника «останньої надії» на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи.

"З огляду на те, що більшість вітчизняних постачальників не змогли забезпечити природним газом своїх побутових споживачів у травні 2022 року внаслідок чого вони опинилися в реєстрі споживачів постачальника «останньої надії» – ТОВ «ГК «Нафтогаз України» та з урахуванням наказу від 08.06.2022 року № 198, який мав ретроспективний характер, у реєстрі споживачів ТОВ «ГК «Нафтогаз України». Зазначене стало несподіваним не тільки для товариства, але і споживачів, які у травні 2022 року здійснювали оплату своїм попереднім постачальникам, що не змогли забезпечити їх ресурсом", - заявили у Нафтогазі. 

Разом з тим, відповідно до підпункту 3 пункту 3.2. глави 3 мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 21.09.2017 року № 1156, до мінімальних стандартів якості при наданні постачальником послуг постачання природного газу належить, зокрема, повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати – у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача. З огляду на положення пункту 3.10. глави 3 мінімальних стандартів у разі ненадання постачальником компенсації за недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу в порядку, визначеному пунктом 3.4. цієї глави, споживач має право самостійно звернутися до постачальника із заявою за формою, наведеною у додатку 4 до цих стандартів та вимог. У разі необґрунтованої відмови у наданні компенсації або залишення заяви без розгляду споживач має право звернутись до НКРЕКП та територіальних органів або до суду.
Таким чином, для повернення переплати, здійсненої на користь попереднього постачальника, споживач має звернутись з письмовою вимогою до такого постачальника та в разі безпідставного неповернення ним коштів - до НКРЕКП або суду.  

Що буде з цінами на газ в Україні 

Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» продовжила дію тарифного плану «Фіксований» ще на рік, керуючись чинним мораторієм на підняття цін. Кубометр газу для клієнтів компанії й надалі коштуватиме 7,96 гривні (з ПДВ). «Нафтогаз України» забезпечує газом 12,4 мільйона українських домогосподарств. Усі ці клієнти отримують блакитне паливо відповідно до річного тарифного плану «Фіксований». Період дії тарифу складає: з 1 травня 2024 року до 30 квітня 2025 року включно.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.