Українські водії відмовляються виконувати міжнародні рейси: що відбувається

Читать на русском

Від мобілізації забронювали 5% водіїв міжнародних рейсів, решта відмовляється їхати, повідомили в АсМАП

Читать на русском
Мобілізація, бронювання
Наразі заброньовані від мобілізації менше 5% працівників галузі міжнародних перевезень

Від мобілізації забронювали 5% водіїв міжнародних рейсів, решта відмовляється їхати, повідомили в АсМАП

Міжнародні перевізники забронювали від мобілізації менше 5% працівників. Перед набуттям чинності закону про посилення мобілізації водії відмовляються виконувати міжнародні рейси. Про це 13 травня пише БізнесЦензор.

За словами віцепрезидента Асоціації міжнародних автоперевізників України (АсМАП) Володимира Баліна станом на 6 травня до Міністерства з розвитку громад, територій та інфраструктури звернулося 18 компаній, з яких статус критично важливого отримали тільки 5. За оцінками учасників ринку автоперевезень, наразі заброньовані від мобілізації менше 5% працівників галузі.

Балін каже, що через недосконалу систему бронювання та посилання відповідальності за порушення правил військового обліку водії відмовляються виходити в рейси або не повертаються в Україну.

"В "Є-черзі", незважаючи на сезон, зменшується кількість реєстрацій. Водії відмовляються виходити в рейси, бо бояться, що їх зупинять на пунктах пропуску, а такі випадки вже є, або, перетнувши кордон, кидають транспортні засоби, вантаж і не повертаються в Україну", – розповів віцепрезидент АсМАП.

Він спрогнозував, що ситуація ускладниться з 18 травня, коли набере чинності новий закон про мобілізацію.

"Нібито прикордонники на пунктах пропуску вже попереджають водіїв, що з 18 травня без відмітки в облікових документах вони не будуть їх випускати за кордон. На сьогодні таких вказівок немає, але ми всі розуміємо, що з 18 травня у прикордонників з'явиться право вимагати ці документи у будь-якої людини", – додав Балін.

Як повідомлялося, раніше Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) заявила, що співробітники Територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) мобілізовують водіїв вантажівок, що здійснюють міжнародні рейси.

Зокрема, перевізники повідомляють про численні випадки затримання водіїв, після чого їх примусово доставляли до приміщення ТЦК, де швидко мобілізували і одразу ж направили для проходження військової служби до військових частин. Водночас вантажівки залишились без нагляду.

Які зміни щодо бронювання містить закон?

У новому законі, який вступить в дію 18 травня, окремо згадано, що порядок та організацію бронювання, критерії додатково визначить Кабмін. Як зауважує юрист  Нестор Швець, в документі з’являються нові формулювання: «перелік посад і професій, а також обсяги бронювання військовозобов’язаних...»

«Тобто від 18 травня постанова 76, яка регламентує бронювання, має бути змінена. І цілком імовірно, що можуть змінити квоту чи визначити список професій, які підлягають бронюванню», — пояснює Нестор Швець.

8 травня Кабмін змінив порядок бронювання. І тепер списки заброньованих буде затверджувати не Генеральний штаб, а Міністерство оборони.  Як і раніше, бронювання здійснюється за рішенням Мінекономіки. Поки що інших суттєвих змін у порядок бронювання не внесено.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.