Як повернення норм Євро-5 на українських АЗС вплинуло на ціни на пальне: роз'яснення експерта

Читать на русском

Сергій Куюн пояснив, чи змінився український ринок палива після повернення стандарту Євро-5

Читать на русском
Експерт пояснив, чи мало наслідки відновлення екологічних вимог до палива в Україні
Сергій Куюн

Сергій Куюн пояснив, чи змінився український ринок палива після повернення стандарту Євро-5

В Україні відновили вимоги щодо якості пального. Тепер паливо повинно бути не менш ніж екологічного стандарту "Євро 5". При цьому директор консалтингової групи "А95" Сергій Куюн вважає, що такі повернення вимог суттєво не вплинули наразі на український ринок пального. Про це 22 лютого повідомив Укрінформ.

Сергій Куюн зауважив, що ніхто відновлення вимог не відчув. За словами експерта, таке пальне майже не надходило за імпортом. Сергій Куюн пояснив, що європейський ринок уже давно повністю переналаштувався на нові стандарти. Тобто, на рівень "Євро-5". Тому наразі продуктів зі стандартами нижче в європейських країнах просто майже немає. 

"Друга складова - це внутрішнє виробництво, особливо на міні-НПЗ. Вони дійсно здебільшого не дотягують до Євро-5, але ж це ніхто не перевіряє", - підкреслив директор консалтингової групи "А95".

Слід зазначити, що Євро-5 - це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах. Фактично, це стандарт, в якому передбачені норми викидів та безпеки, яким має відповідати автомобіль. У європейських країнах цей стандарт ввели в дію з 2008 року для вантажних авто, а потім у 2009 - для легкових авто. 

В Україні подорожчає автогаз через страйки на кордоні

З 9 лютого на кордоні з Польщею триває нова фаза протестів польських фермерів. У результаті учасники акції протесту блокували 200 місць по всій Польщі. Йдеться про дороги, пункти пропуску на кордоні з Україною та ключові вузли комунікацій. Якщо раніше протестувальники блокували тільки рух вантажівок, то тепер зупинили також рух поїздів. За словами Сергія Куюна, ситуація вплине на вартість автомобільного газу в Україні. 

Директор "Консалтингової групи А-95" пояснив, що постачальникам автогазу важко переорієнтуватися на залізничний транспорт через технічні причини. У результаті вони змушені об'їжджати польський кордон через Словаччину або Румунію. Через це українці будуть більше платити за автогаз. 

"Це коло коштуватиме нам до приблизно 3 гривні на літр. Ми бачимо, що вже підвищуються ціни як у роздрібному ринку, так і в гуртовому", - зауважив Сергій Куюн. 

Політолог Володимир Фесенко розкриє процедуру прийняття нового закону про мобілізацію. Він поділиться умовами, за яких закон буде ухвалений і розкриє можливі обставини, що можуть викликати опозицію серед народних депутатів. Не пропустіть цю важливу інформацію – долучайтеся до перегляду!

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.