З кредитки ПриватБанку без дозволу власника перевели 56 тисяч гривень за послуги Facebook - реакція фінустанови

Чоловік дізнався про списання коштів з кредитки самостійно, адже ПриватБанк не надсилав сповіщення про фінансові операції

ПриватБанк
Клієнт ПриватБанку втратив з кредитної картки понад 56 тисяч гривень, з неї без його дозволу розрахувалися за послуги Facebook

Чоловік під час перевірки балансу в застосунку "Приват-24" помітив списання коштів з кредитки на суму більше ніж 56 тисяч гривень. Виявилось, що коштами розрахувалися за послуги Facebook, але жодного сповіщення від фінустанови клієнт не отримав. Відповідна скарга опублікована 29 липня на сайті "Мінфіну".

За словами чоловіка, без його дозволу було здійснено 97 транзакцій на суму більше ніж 56 тисяч гривень. Він дізнався про списання коштів з кредитки самостійно, адже ПриватБанк не надсилав сповіщення про фінансові операції. 

"28.07.2024 року під час перевірки балансу в застосунку ПриватБанку виявив незаконне списання коштів з моєї кредитної карти для оплати послуг Facebook Meta. Списання здійснювалось різними платежами протягом 26.07.2024 року — 28.07.2024 року. Загалом за цей період без мого дозволу було здійснено 97 транзакцій на суму більше ніж 56 тисяч гривень (орієнтовно 1 366 доларів) на користь Facebook Meta", - вказав чоловік.

За його словами, транзакції здійснювались в доларах та китайських юанях в перерахунку на гривню. Всі платежі відбулись користуючись з кредитних коштів.

"Будь-якими послугами чи підписками на таку суму я не користувався. Мало того, я взагалі не маю бізнес акаунту у Facebook та моя банківська карта з якої відбулось списання не підв'язана до мого акаунту в Facebook. Найбільше шокує це те, що під час жодної із 97 транзакцій від банку мені не було надіслано жодного повідомлення щодо необхідності підтвердження платежу. Я нікому не передавав дані своєї картки, не вводив на сторонніх сайтах номери, дату та CVV код своєї картки, зі зловмисниками не спілкувався, не переходив за підозрілими посиланнями. Одразу після виявлення незаконного списання грошей з мого рахунку заблокував свою картку через "Приват-24" та подав заявку на повернення грошей. Намагався додзвонитись за закріпленням менеджером банку, але безрезультатно. Додзвонився лише на гарячу лінію ПриватБанку, де мені зазначили, що зроблять все від них залежне для вирішення ситуації, подано запит на повернення коштів. При цьому відповіді щодо повернення потрібно чекати до 120 днів. На моє питання чи будуть до розв'язання питання нараховуватись проценти за користування незаконно знятих грошей відповіли «так» проценти будуть нараховуватись…або принесіть нам вирок суду, де буде встановлено факт шахрайства. Тобто виходить так, що банк, який не забезпечив належну безпеку грошей на моєму рахунку, в результаті чого третіми особами незаконно, без мого відома та без підтвердження були списані кредитні гроші, ще й буде брати з мене як з потерпілої особи проценти нібито за їх користування. Взагалі нормально? Може все-таки треба спочатку було забезпечити безпеку рахунку клієнта? Чому коли щомісячно протягом 10 років поповнюєш один й той самий рахунок мобільного телефона до тебе приходять повідомлення для підтвердження, а коли у тебе знімають гроші в доларах, юанях незрозуміло за що й ким, ніякі підтвердження банк не надсилає? Може державному банку так вигідно? Ще й відсотки отримує… Після виявленого також одразу була написана заява до кіберполіції за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Одразу перетелефонував поліціянт та порекомендував звертатись до банку кожні три дні та вимагати повернення коштів. Чекаю на адекватну відповідь банку та реальне вирішення ситуації із поверненням незаконно списаних коштів", - акцентував чоловік.

Реакція ПриватБанку на скаргу клієнта

У ПриватБанку вказують, що оплата в інтернеті можлива за умови володіння даними картки, як то CVV код і термін дії разом з номером картки. Дану інформацію шахраї могли отримати не тільки з необережності, а й більш витонченими методами (наприклад, камери спостереження на касах магазину і недобросовісні охоронці, ненадійні сайти).

"Ми завжди радимо клієнтам бути уважними і слідувати простим правилам, для чого розмістили на нашому сайті декілька дієвих порад (тут і тут). Існує ряд умов, при яких пароль не вимагається: різні типи операцій, наприклад — регулярний платіж. Дані картки зберігаються в компанії за угодою з клієнтом і з певною періодичністю надходять в банк до списання; різні типи самих терміналів, наприклад довірений магазин. Платіжна система сама визначає параметри довірених точок за сукупністю великого переліку критеріїв. У випадку, якщо при вказаному платежі не був введений 3D-secure пароль (повідомлення на ваш номер телефону) — шанси оскаржити дану операцію і повернути кошти розцінюються, як високі. Однак хочемо звернути увагу на те, що розгляд подібних справ строго регламентовано правилами платіжних систем і може зайняти від 45 до 120 днів. Ми, як банк-емітент вашої картки (банк, що випустив картку) виступаємо в ролі заявника і докладаємо максимум зусиль для того, щоб оскаржити транзакцію і виграти справу. За результатом розгляду заявок вам надійде повідомлення від банку", - зазначили у ПриватБанку. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube