Житель Київщини втратив з рахунку в Ощадбанку понад 39 тисяч гривень та вимагає їх повернення - яким було рішення суду

Чоловік вказує, що його кошти були перераховані на рахунок іншої особи, відкритий в АТ «Державний ощадний банк України»

Ощадбанк
Клієнт Ощадбанку втратив з рахунку 39 713 гривень та вимагає повернення коштів

Чоловік втратив з банківського рахунку 39 713 гривень. Він звертався до відділення Ощадбанку з заявою, в якій повідомив про заволодіння шахрайським способом його коштів та просив посприяти у їх поверненні. Однак фінустанова вказує на відсутність підстав для їх повернення, оскільки операції здійснено через інтернет-ресурс «Ощад 24/7» з використанням всіх необхідних реквізитів. Про це йдеться у рішенні Білоцерківського міськрайонного суду Київської області, опублікованому 3 липня 2024 року.

25.01.2023 року невідомі особи без відома та згоди чоловіка ініціювали неналежні платіжні операції, в результаті яких з його рахунків, відкритих в АТ «Державний ощадний банк України», списано кошти на сумі 39 713 гривень. Він звернувся до філії Львівського обласного управління АТ «Державний ощадний банк України» з заявою, в якій повідомив про заволодіння шахрайським способом його коштів та просив посприяти у їх поверненні. Однак фінустанова надала відповідь про відсутність підстав для повернення коштів, оскільки 25.01.2023 року по картці здійснено операції через інтернет-ресурс «Ощад 24/7» з використанням всіх необхідних реквізитів платіжної картки банку з правильним введенням паролів (ПІН-кодів для одноразової операції в мережі інтернет), які відомі лише клієнту та були направлені на номер його мобільного телефону.

16.02.2023 громадянин звернувся до поліції з заявою про вчинення шахрайських операцій за його банківським рахунком, що спричинило майнову шкоду. Він вказує, що кошти були перераховані на рахунок іншої особи, відкритий в АТ «Державний ощадний банк України».  

"Банк не має права визначати та контролювати напрями використання коштів клієнта. Встановлювати інші обмеження його права щодо розпорядження грошовими коштами, не передбачені законом, договором між банком і клієнтом або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на кошти, що знаходяться на банківському рахунку. Вказано, що спірний переказ коштів проведено з використанням реквізитів платіжної карти банку, випущеної на ім'я позивача, з обов'язковою ідентифікацією/верифікацією клієнта з використанням коду доступу до мобільного додатку «Ощад 24/7» (Mobile Banking). За правилами договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб ризик і відповідальність за несанкціоноване використання логіна, пароля, карткового пароля несе виключно клієнт (п. 9.15 ДКБО). Під час проведення спірних операцій третьою особою дотримано всіх вимог чинного законодавства, а за дії клієнта банк відповідати не може", - заявили в Ощадбанку.

Що вирішив суд? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Списання коштів з його рахунку стало можливим внаслідок розголошення ним своїх персональних даних, реквізитів платіжних карток банку та одноразових кодів підтвердження, які надходили на фінансовий номер телефону.

"Чоловік стверджує, що став жертвою шахраїв, однак саме він за правилами банківського обслуговування несе ризики розголошення своїх персональних даних. З огляду на вказане відсутні підстави для стягнення з відповідача коштів в порядку ст. 1212 ЦК України. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку за необхідне в задоволенні позову відмовити", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube