Ощадбанк повідомив клієнта про відсутність підстав для повернення списаних коштів, оскільки операції з використанням інтернет-ресурсу «Ощад24/7» проведено коректно з використанням усіх необхідних реквізитів
Чоловік втратив з рахунку в Ощадбанку 22 400 гривень, транзакцію провели без його відома. Він одразу ж звернувся до фінустанови, але йому відмовляються повертати кошти. Про це йдеться у рішенні Барського районного суду Вінницької області, опублікованому 19 червня 2024 року.
09.09.2023 року за рахунком чоловіка в Ощадбанку провели транзакцію через UKR KYIV MOBILE BANKING, безпідставно та без його відома списали 22 400 гривень. У поліції за цим фактом відкрили кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України. Він також звернувся до фінустанови із заявою про повернення списаних коштів, але йому повідомили про відсутність підстав для цього, оскільки операції з використанням інтернет-ресурсу «Ощад24/7» проведено коректно з використанням усіх необхідних реквізитів платіжної картки банку з правильним введенням паролів (ПІН-коди для одноразової операції у мережі інтернет), які відомі тільки клієнту та направлялися на його номер мобільного телефону.
"Позивачем за допомогою телефону з фінансовим номером здійснено реєстрацію у систему дистанційного банківського обслуговування «Ощад24/7» та визначено спосіб входу у систему або код доступу за допомогою власних біометричних даних. Без введення коду, який направлявся клієнту, вхід до системи «Ощад24/7» та проведення операції щодо перерахунку коштів неможливі. У процесі моніторингу транзакцій на предмет шахрайства дані перекази коштів не викликали підозри, оскільки він активно користується «Ощад24/7» та здійснює перекази на картки інших банків", - заявили в Ощадбанку.
Суд повністю задовольнив позов чоловіка. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на його користь стягнуть суму безпідставно списаних коштів з карткового рахунку в розмірі 22 400 гривень.
"Судом не встановлено, що позивач як користувач картки своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Під час судового засідання представник зазначив, що вони не стверджують такого. Отже, списання коштів відбулося не за його розпорядженням і він не повинен нести відповідальності за таку операцію. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, він невідкладно повідомив про цей факт банк та звернувся до правоохоронних органів, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимов у повному обсязі. Відсутність вироку у кримінальній справі за фактом незаконного заволодіння невстановленими особами коштами із використанням карткового рахунку, відкритого на ім'я громадянина, не є підставою для відмови у позові", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.