Абонентку Київстар, якій замінили SIM-картку з абонентським номером, вимагають повернути борг 77 911 гривень - що вирішив суд

Жінка для розблокування SIM-картки звернулася у магазин мобільної техніки за консультацією, але продавець повідомив, що потрібно з'ясовувати причину блокування в оператора «Київстар»

Київстар
Жінці замінили SIM-картку Київстар та вимагають повернути борг у розмірі 77 911 гривень

ПриватБанк вимагає жінку повернути заборгованість у розмірі 77 911 гривень. Однак виявилось, що вона немає відношення до цього, бо їй замінили SIM-картку Київстар з абонентським номером, що належав їй, за допомогою якого виконувалися фінансові операції, а саме зняття коштів з кредитки. Про це йдеться у рішенні Новобузького районного суду Миколаївської області, опублікованому 26 серпня 2020 року. 

Жінка звернулась до АТ КБ «ПриватБанк» для отримання банківських послуг, у зв'язку з чим підписала заяву № б/н від 18.09.2007 року, згідно з якою отримала кредит у розмірі 250 гривень у вигляді встановленого кредитного ліміту на картковий рахунок. У порушення умов цього договору від неї не надходять платежі по кредиту та проценти за користування ним, у зв'язку з чим станом на 09.09.2018 року виникла заборгованість у сумі 77 911 гривень. На судовому засіданні вона частково визнала позовні вимоги на суму тіла кредиту 5 200 гривень, відсотків на цю суму, штрафів і пені. За її словами, дійсно 18.09.2007 року нею була підписана заява, згідно з якою було отримано кредит у розмірі 250 гривень. 07.07.2017 року близько 15:30 на телефон зателефонував невідомий чоловік, який представився банківським працівником та пропонував способи захисту картки від шахраїв. Після повідомлення нею, про наявність карткового рахунку в ПриватБанку, зв'язок перервався. Про вказаний дзвінок повідомила по номеру 3700, у відповідь отримала повідомлення, що на картці мається залишок 5 200 гривень та повідомлення про блокування всіх рахунків. Після цього прийшло повідомлення про поповнення рахунку SIM-карти на 30 гривень, а надалі її було заблоковано оператором.

17.07.2017 року жінка для розблокування SIM-картки звернулася у магазин мобільної техніки за консультацією, але продавець повідомив, що потрібно з'ясовувати причину блокування в оператора «Київстар». Не маючи часу на такі дії, вирішила придбати картку оператора «Київстар» з новим номером. Що відбуваються якісь шахрайські дії вона не здогадувалась до того моменту, як у відділенні ПриватБанку їй видали нові кредитну та зарплатну картки та розповіли, що в період з 07.07.2017 року по 18.07.2017 року з кредитної картки знімались кошти, у зв'язку з оформленням послуги «Миттєва розстрочка» за придбання товару через мережу інтернет. Зупинити сплати за карткою клієнтка намагалась шляхом звернення до головного офісу банку, але щомісячні стягнення не припинились, а працівники її переконували, що інша особа, без її волі, не може скористатись послугою банку, яка була оформлена через інтернет за допомогою її фінансового телефону. 

Як видно з матеріалів справи, а саме актети-заяви жінки від 17.05.2017 року, фінансовим номером в АТ КБ «ПриватБанк» був номер  оператора «Київстар», який починаючи з 07.07.2020 року і був заблокований. З інформації наданої на запит суду ПрАТ «Київстар» вбачається, що 07.07.2017 по номеру в магазині дилера було замінено SIM-картку. Заміна та відновлення SIM-картки для абонентів передплаченого зв'язку, що обслуговується знеособлено, не потребує пред'явлення заявником документів, що посвідчують особу. Встановити номер ІМЕІ мобільного пристрою, у якому використовувалась SIM-картка не має можливості. 

Яким було рішення суду? 

Суд частково задовольнив позов. З жінки на користь акціонерного товариства комерційний банк "ПриватБанк" стягнуть суму боргу за кредитним договором б/н від 18.09.2007 року у розмірі 1 329 гривень.

"Відповідачка за період з 07.07.2017 року по 18.07.2017 року не здійснювала оформлення послуг «Миттєва розстрочка», а невідомою особою 07.07.2017 року в магазині дилера ПрАТ «Київстар» було здійснено безпосередню заміну SIM-картки з абонентським номером, що належав їй, за допомогою якого виконувалися надалі фінансові операції. Після того, як вона дізналася про несанкціоновані нею фінансові операції по її рахунку, що мали місце 07.07.2017 року по 18.07.2017 року, громадянка невідкладно повідомила позивача про необхідність проведення перевірки у зв'язку з шахрайськими діями, звернулася із заявою до поліції щодо проведення перевірки за фактом несанкціонованого зняття коштів та наявне кримінальне провадження за ч. 1 ст. 185  КК України, в межах якого до цього часу не встановлюється особа, яка протиправно заволоділа коштами. Оскільки позивачем не надано суду доказів на підтвердження вчинення клієнткою дій чи бездіяльності, які сприяли втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції за кредитною карткою, розголошення секретної інформації третім особам, суд доходить висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог АТ КБ «ПриватБанк» до відповідача в частині стягнення за тілом кредиту, відсотками, пенею, штрафами, нарахованими після 07.07.2020 року", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube