Абонентці Київстар перевипустили SIM-карту та вимагають повернути борг у розмірі 153 100 гривень - що вирішив суд

Жінка вказує, що її SIM-карта була перевипущена і після 20:00 29.07.2022 року нею користувалась інша особа

Київстар
Абонентка Київстар дізналася про перевипуск її SIM-карти та заборгованості у розмірі 153 100 гривень

Жінку вимагають повернути борг у розмірі 153 100 гривень. Однак вона вказує, що у цьому винні особи, які перевипустили її SIM-карту. Виявивши безпідставне списання коштів з рахунку громадянка одразу ж звернулась до поліції та банку. Про це йдеться у рішенні Придніпровського районного суду Черкас, опублікованому 1 серпня 2024 року.

ПриватБанк вимагає жінку повернути заборгованість за кредитним договором в розмірі 153 100 гривень. Водночас вона вважає позов безпідставним, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. Дійсно громадянка є клієнтом AT КБ «ПриватБанк» та мала фінансовий номер телефону. Вказаний абонентський номер отримував послуги без реєстрації персональних даних користувача, SIM-карта була перевипущена і після 20:00 29.07.2022 року нею користувалась інша особа. 30.07.2022 їй довелося звернутися до сервісного центру «Київстар», розповівши про дану ситуацію. Консультант їй пояснив, що номер її телефону зламано шляхом шахрайських дій - блокуванням SIM-картки з номером та перевипуск нової SIM-картки з номером, якою користується третя особа.

У зв'язку з тим, що 30 та 31 серпня 2022 року були вихідними днями, то жінка 1 серпня 2022 року невідкладно звернулася до поліції та АТ КБ «ПриватБанк» із заявою про даний інцидент та повернення безпідставно списаних коштів, де їй повідомили, що з її зарплатної картки 30.07.2022 було списано кошти більше ніж 42 тисячі гривень, а на кредитну картку оформлено кредит з лімітом кредитування 120 тисяч гривень та 49 998 гривень і також списано кошти без її згоди. Надалі 07.10.2022 року нею було здійснено запит до ПрАТ «Київстар» для отримання на час подачі відклику інформації про місце знаходження фінансового номера та контакти по ньому у період з 16:00 29.07.2022 року по 01.08.2022 року. Відповідь на даний запит вона не отримала. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив у задоволенні позову. ПриватБанк не довів того, що жінка свідомо сприяла незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. 

Посилання ПАТ КБ «ПриватБанк» на ту обставину, що відповідачка порушила умови та правила надання банківських послуг, оскільки своїми діями сприяла незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі проведення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки такі доводи зводяться виключно до припущень, що не мають доказового підтвердження. Позивач не довів того, що відповідачка свідомо сприяла незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Крім того, як вказано у відповіді на відклик від 22.12.2023 року перевіркою сервісів банку було встановлено зміни в обліковому записі (зміна пароля та логіну) та вхід до "Приват-24" по клієнту з нетипового для нього пристрою та регіону входження, місто Кривий Ріг, що є нетиповим місцем її проживання (мешкання). Судом встановлено факт звернення відповідачки до банку про скасування спірної транзакції, а так само її звернення до поліції з приводу вчинених стосовно неї шахрайських дій. Наведені обставини у сукупності свідчать про те, що у неї дійсно була відсутня воля на вчинення такого перерахування, а банком не заперечено факту її звернення з вимогою про скасування цієї транзакції. Списання коштів з карткового рахунку відбулося не за її розпорядженням і вона не повинна нести відповідальності за такі операції", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube