Де бодяжать бензин: названо перелік АЗС, які заливають сурогат пального

Інститут споживчих експертиз провів перевірку якості пального у великих містах та на трасах, і результати досить цікаві: якість загалом по країні стала кращою, втім, є деякі АЗС, на яких явно продають "бодяжене" пальне

Лабораторне дослідження якості пального в Україні
На деяких регіональних АЗС заливають пальне, яке не відповідає стандартам якості "Євро 5"

Якість пального загалом на українських АЗС стала вищою. Не останню роль у цьому відіграв уряд, який повернув у законне поле нормативи "Євро 5" для бензину: тепер будь-яке паливо, що є нижчим цього стандарту, продавати не можна (до цього дозволялося продавати навіть "Євро 3" - про нього фахівці шуткують: "добре, що хоч без гілочок"). Та все ж деякі заправники досі користаються послугами дрібних НПЗ та "бодяжників".

Про це свідчать результати дослідження, які днями представив Інститут споживчих експертиз. Перевірку проходили АЗС по всій території України, у великих містах та на трасах. І результати досить цікаві: фахівці кажуть, що якість бензину загалом по країні стала кращою, втім, є деякі АЗС, на яких явно продають "бодяжене", тобто, неякісне, фальсифіковане, пальне).

"Проби бензину А-95 було придбано в найбільших всеукраїнських мережах (WOG, SOCAR, УКРНАФТА, AMIC, ANP, MARSHALL, SHELL, UPG, БРСМ-Нафта, U.GO), а також у серйозних регіональних гравців (потужна столична мережа KLO, PARALLEL, мережа АЗС на південному сході України, ФАКТОР, харківські SVRта OVIS). Експерти завітали також і на невеликі мережі, які оперують також в райцентрах і невеликих містах (VST, LUXWEN, DNIPRO OIL GROUP, BARREL, NPG, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ)", - розповідають у Інституті.

Результати лабораторних досліджень розділили на три зони: "зелену" (мережі, результати в яких відповідають "Євро 5"), "синю" (зразки хоч і без порушень, але запасу міцності нема - значення буквально на межі) та "червону" (там пальне не відповідає нормативам ДСТУ). А перевірку зразків проводили по таким параметрам, як октанове число, вміст сірки, об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу, + бонус - перевірили вміст біоетанолу та метанолу.

"Зелена" зона

Вперше стала чисельно більшою за "червону" зону, кажуть фахівці. Окрім великих приватних мереж (WOG, SOCAR, AMIC, UPG), вперше до лідерської номінації потрапили державні компанії - УКРНАФТА та U.GO. Також до неї потрапили дві мережі з прифронтових регіонів - мережа АЗС на південному сході України PARALLEL та новостворена мережа SVR у Харкові. Загалом, показники у бензинів, придбаних у вищезазначених мережах, були значно кращими від вимог ДСТУ.

"Синя" зона

До неї потрапили (як і завжди, властиво) регіональні мережі. Єдине виключення - SHELL. Фахівці зазначають, що бензини А-95 на заправках ФАКТОР, OVIS, VST,LUXWEN хоч і відповідали стандарту "Євро 5", але з показниками, що впритул наблизилися до граничних норм. Для невеликих мереж з не надто "розкрученими" брендами – цілком прийнятні результати, кажуть у Інституті споживчих експертиз.

"Червона" зона

Загалом третина всіх зразків, перевірених в лабораторії мала значні порушення якості. До "червоної" зони увійшли:

  • БРСМ-Нафта,
  • ANP,
  • MARSHALL,
    регіональні гравці:
  • DNIPRO OIL GROUP,
  • BARREL,
  • NPG,
  • ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ.

"Майже всі зразки мали порушення в частині шкідливої для двигуна та екології сірки, яку неможливо видалити з пального в не заводських умовах. І якщо у більшості проб порушення були значними, але не "смертельними" - від півтора до двох разів перевищення, то у "бензині" з мережі ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ сірка була на захмарному рівні. Вміст цієї речовини виявився 380 разів більше норматива! Не важко здогадатись, що проблеми з паливною системою та двигуном після заправки такою субстанцією почнуться неминуче і дуже швидко", - резюмують експерти з Інституту споживчих експертиз.

Які саме мережі опинилися у "синій" та ризикованій "червоній" зонах
Які саме мережі опинилися у "синій" та ризикованій "червоній" зонах

Бензин може здорожчати на 2 грн/літр: у чому причина та коли саме чекати

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, який саме вид пального - бензин чи дизель - має сильніший вплив на екологію. Відповідь проста: дизельні двигуни працюють на паливі, яке містить більшу кількість сірки. У результаті викидів сульфітів у повітря, відповідно, теж більше. Це негативно впливає на якість атмосферного повітря та сприяє забрудненню. Тож, якщо говорити про викиди шкідливих речовин, то бензиновий двигун може бути кращим щодо екології. Водночас експерти зауважили, що і бензин, і дизель мають і переваги, і недоліки.

Також ми зазначали, що в Україні пальне може подорожчати приблизно на 2 гривні за літр. Причина полягає в подіях у Чорному морі. Також йдеться про підвищення закупівельних цін. Таким прогнозом поділився директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube