Чоловік надав касирці Ощадбанку постанову, у якій була платіжна інструкція із зазначенням реквізитів для сплати адміністративного штрафу
Чоловік звернувся до Ощадбанку для оплати штрафу, накладеного на нього постановою по справі про адміністративне правопорушення. Він надав касирці квитанцію, але вона з власної ініціативи використала для здійснення грошового переказу неправильні реквізити. Внаслідок чого на все його майно наклали арешт. Про це йдеться у рішенні Червоноградського міського суду Львівської області, опублікованому 3 травня 2024 року.
14.10.2022 чоловік звернувся до філії Львівського обласного управління АТ «Ощадбанк» для оплати штрафу у розмірі 8 500 гривень, який на нього наклали постановою по справі про адміністративне правопорушення від 04.10.2022 року. Для оплати він надав касирці банку вказану постанову, у якій була платіжна інструкція із зазначенням реквізитів для сплати адміністративного штрафу. Після здійснення переказу касирка надала йому квитанцію.
07.07.2023 року державний виконавець відкрив виконавче провадження з виконання вказаної постанови про стягнення штрафу у подвійному розмірі - 17 тисяч гривень, оскільки такий штраф не було сплачено протягом 10 днів. Отже, загальна сума, яка підлягала до сплати становила 19 131 гривні. Чоловік зазначив, що він надав державному виконавцю оригінал квитанції від 14.10.2022 року про сплату штрафу у розмірі 8 500 гривень. Однак її не взяли до уваги, бо вона була здійснена за неправильними реквізитами, тому на все його майно наклали арешт. Оскільки для продажу автомобіля марки «Камаз» необхідно було зняти арешт, громадянин 01.02.2024 року сплатив 19 131 гривні й 02.02.2024 року державний виконавець виніс постанову про закінчення виконавчого провадження у зв'язку із погашенням у повному обсязі боргу, а також припинено чинність арешту майна божника. Звернувшись до філії Львівського обласного управління АТ «Ощадбанк», йому надали пояснення про те, що надані ним реквізити були некоректними, а тому касирка з власної ініціативи використала для здійснення грошового переказу інші реквізити, які містяться у листі Департаменту патрульної поліції Національної поліції України від 18.06.2020 року.
На прохання чоловіка у філії Львівського обласного управління АТ «Ощадбанк» йому надали копію листа Департаменту патрульної поліції Національної поліції України від 18.06.2020 року, з якого вбачається, що даний лист не стосується оплати штрафів, накладених Державною службою України з безпеки на транспорті, у ньому йдеться про штрафи за порушення Правил дорожнього руху. Він стверджує, що маючи намір здійснити оплату штрафу, надав касирці платіжну інструкцію із зазначенням правильних реквізитів, при цьому саме уповноважена працівниця банку з власної ініціативи використала для здійснення грошового переказу неправильні реквізити, помилково застосовуючи вимоги вищевказаного листа. Касирка банку відмовилася добровільно відшкодувати завдані клієнту збитки, надавши лише бланк заяви, адресованої Департаменту патрульної поліції про повернення помилково перерахованих коштів.
"Якби платник належно додержався обов'язку щодо перевірки правильності реквізитів ініційованої ним платіжної операції зазначених витрат у виконавчому провадженні вдалось би уникнути", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Касирка діяла відповідно до ЗУ «Про платіжні послуги» та положення про організацію приймання платежів в АТ «Ощадбанк», а клієнт, своєю чергою, діяв неуважно, дещо недбало, що призвело до виникнення даної ситуації.
"Працівник відповідача касирка підготувала квитанцію №81 від 14.10.2022 року та надала позивачу для погодження зазначених реквізитів та суми, як цього вимагають вищевказані норми. Оскільки такий платіж був проведений, очевидно, що він надав свою згоду на проведення такої платіжної операції на підставі квитанції №81 від 14.10.2022 року. Тобто, ознайомившись із даною квитанцією, ним помилок виявлено не було", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.