Жителька Кіровоградщини розмістила в Ощадбанку депозит, але гроші з рахунку десь ділись - що вирішив суд

Жінка розмістила в Ощадбанку 30 тисяч гривень на строк шість місяців з 29.05.2018 року по 29.11.2018 року з можливістю його поповнення додатковими внесками і автоматичним продовженням строку договору з виплатою відсотків на суму вкладу з розрахунку 13,75% річних

Ощадбанк
Жінка через суд вимагає стягнути з Ощадбанку суму основного неповернутого вкладу 58 380 гривень

Жінка розмістила в Ощадбанку депозит у розмірі 30 тисяч гривень, а згодом помітила відсутність коштів на рахунку. Вона неодноразово зверталася до фінустанови із заявами про відновлення депозитного рахунку та проведення службового розслідування по факту крадіжки її заощаджень. Однак клієнтку запевняють, що скасування авто пролонгації депозиту та зняття коштів здійснені за допомогою системи дистанційного банківського обслуговування, а відповідальність за наслідками операцій в системі ДБО банк не несе. Громадянка вимагає повернути суму основного неповернутого вкладу 58 380 гривень. Про це йдеться у рішенні Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області, опублікованому 31 липня 2024 року.

29 травня 2018 року жінка уклала договір строкового банківського вкладу (депозиту) «Мій пенсійний депозит» з Ощадбанком. Вона розмістила 30 тисяч гривень на строк шість місяців з 29.05.2018 року по 29.11.2018 року з можливістю його поповнення додатковими внесками і автоматичним продовженням строку договору з виплатою відсотків на суму вкладу з розрахунку 13,75% річних. У період з 29.05.2018 року по 01.06.2024 року вклад з завершення строку договору автоматично продовжувався і поповнювався додатковими внесками до суми 65 511 гривень. 04.12.2023 року під час з'ясування причин ненадходження відсотків на карту спеціаліст фінустанови повідомив, що 01.06.2023 року депозит анульовано, кошти переказали на поточний рахунок і зняли через Ukr Kyiv Mobile Banking. На її звернення про надання роз'яснення та повернення коштів, банк вказав, що скасування авто пролонгації депозиту та зняття коштів здійснені за допомогою системи дистанційного банківського обслуговування, а відповідальність за наслідками операцій в системі ДБО банк не несе.

"Позивачка самостійно передала свої персональні дані по рахунку стороннім особам внаслідок чого через додаток "Ощад 24\7" було здійснено перерахування коштів з її картки на картку фізичної особи, яка є також клієнткою Ощадбанку, і через додаток нею було припинено дію рахунку", - заявили в Ощадбанку. 

Яким було рішення суду?

Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на її користь стягнуть неповернуті кошти за строковим договором банківського вкладу в розмірі 58 380 гривень, 3% річних від простроченої суми в розмірі 1 313 гривень, пеню в розмірі 14 186 гривень, витрати на листування із банком в розмірі 288 гривень, а також моральну шкоду в розмірі 10 тисяч гривень. 

"Відповідач не довів належними та допустимими доказами відмову позивачки від автопролонгації договору. Крім того, на підставі досліджених судом доказів встановлено, що вона своїми діями чи бездіяльністю не сприяла втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера (коду) або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Списання коштів з її рахунків відбулося не за її розпорядженням і громадянка не повинна нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, вона одразу повідомила про цей факт банк, який не провів будь-якого розслідування за даним фактом, та звернулася до правоохоронних органів, у зв'язку з чим суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube