Поки киянин працював у офісі, з його кредитки ПриватБанку в банкоматах зняли 25 132 гривень - чи повернув суд кошти

Чоловік подав до відділення АТ КБ «ПриватБанк» заяву про припинення стягнення кошів, як погашення платежів та нарахування відсотків та штрафних санкцій на суму викрадених кредитних коштів в сумі 20 987 гривень та повернення його власних коштів в сумі 4 145 гривень

ПриватБанк
Клієнт ПриватБанку втратив з кредитки 25 132 гривень, поки був на роботі

Чоловік втратив з кредитної картки ПриватБанку 25 132 гривень. Кошти списали у банкоматах, поки він перебував у офісі на роботі. Разом з тим фінустанова відмовляється повертати гроші, бо не несе відповідальності за операції, що супроводжуються правильним введенням ПІН-коду, згідно з умовами і правилами надання банківських послуг. Про це йдеться у рішенні Солом'янського районного суду Києва, опублікованому 6 серпня 2024 року.

20.10.2020 року з платіжної картки чоловіка вкрали кошти в сумі 25 132 гривень, з яких 20 987 гривень - кредитні кошти (встановлений кредитний ліміт на платіжну картку), а 4 145 гривень - власні кошти. Згідно з випискою з рахунку за 20.10.2020 року: перше зняття о 14:53 відбулося у банкоматі за адресою м. Київ, проспект Перемоги, 87 супермаркет «Сільпо» на суму 10 275 гривень, а друге зняття - за тією ж адресою в тому ж банкоматі о 14:54 на суму 10 400 гривень. Наступні зняття відбулися в інших банкоматах за часом та сумами: 14:57 - 1 047 гривень, 14:57 - 1 047 гривень, 14:58 - 1 047 гривень, 14:59 - 1 047 гривень, 15:00 - 212 гривень, 15:09 - 57 гривень. Кошти були зняті без використання платіжної картки, оскільки він перебував в цей час на робочому місці, що підтверджується довідкою з роботи та витягом з електронної пропускної системи офісного центру. Повідомлення про ці списання ПриватБанк клієнту не надсилав. 

Чоловік звернувся до поліції із заявою про викрадення коштів з банківської картки, відповідно до якої відкрили кримінальне провадження за ч. 1 ст. 185 Кримінального кодексу України. 04.12.2020 року він подав заяву до відділення АТ КБ «ПриватБанк» про припинення стягнення кошів, як погашення платежів та нарахування відсотків та штрафних санкцій на суму викрадених кредитних коштів в сумі 20 987 гривень та повернення його власних коштів в сумі 4 145 гривень, однак листами йому відмовлено, посилаючись на те, що під час зняття коштів був введений правильний ПІН-код картки і банк не несе відповідальності за операції, що супроводжуються правильним введенням ПІН-коду, згідно з умовами і правилами надання банківських послуг. 

"Позивач звернувся до банку для отримання банківських послуг у зв'язку з чим підписав анкету-заяву про приєднання до умов та правил надання банківських послуг. Відповідно до виписки по його рахунку виявляється, що 20.10.2020 року за допомогою картки «Універсальна», в банкоматі в мережі міста Київ, з рахунку було знято коштів на загальну суму 24 250 гривень. Банк не несе відповідальності у випадку, якщо інформація, що передається по відкритих каналах зв'язку, в тому числі за допомогою СМС-запитів, стане відомою третім особам в результаті прослуховування або перехоплення каналу зв'язку, а також у разі несумлінного виконання користувачем умов зберігання та використання картки, мобільного телефону, SIM-картки зв'язку. Отже, зняття коштів з рахунку клієнта було здійснено за допомогою кредитної картки в банкоматній мережі з введенням ПІН-коду. Відповідно здійснена банком видача коштів не може вважатись безпідставним", - заявили у ПриватБанку. 

Що вирішив суд? 

Суд частково задовольнив позов чоловіка. Акціонерному товариству комерційний банк «ПриватБанк» заборонили списувати кошти з його банківських рахунків в рахунок погашення кредитних коштів в сумі 20 987 гривень. З фінустанови на користь клієнта стягнуть кошти в сумі 28 186 гривень (з яких 23 001 гривні кредитні кошти нараховані відсотки, 5 184 гривень власні кошти).

"Відповідачем не доведено вжиття банком всіх можливих заходів для запобігання порушенню прав позивача та їх поновлення, зокрема, щодо використання у банкоматах коректного введення ПІН-коду, здійснення його смс-інформування про всі операції, сповіщення через "Приват-24". Списання коштів з карткових рахунків чоловіка відбулося не за його розпорядженням і він не повинен нести відповідальності за такі операції. Виявивши безпідставне списання (перекази, зняття) коштів, він повідомив про цей факт банк та звернувся до правоохоронних органів. Отже, судом встановлено несанкціоноване списання коштів з банківських рахунків позивача та вважає, що стягнення спірних коштів на користь позивача є ефективним засобом правового захисту", - наголосив суд.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube