ПриватБанк списав 12 тисяч гривень з рахунку киянина, але не видав кошти у банкоматі - що вирішив суд

Чоловік звертався до ПриватБанку з заявою про проведення службової перевірки по факту незаконного списання 14.12.2021 року коштів з його картки в сумі 12 тисяч гривень

ПриватБанк
ПриватБанк вимагає клієнта повернути заборгованість з несанкціонованого овердрафту, але він вказує, що списання у розмірі 12 тисяч гривень сталося через помилку фінустанови

Чоловік намагався зняти у банкоматі кошти з картки у розмірі 12 тисяч гривень. Однак на екрані висвітилось повідомлення про неможливість зняття вказаної суми. Йому запропонували зняти максимальну суму, спочатку він зняв 8 тисяч гривень, а потім 4 тисячі гривень. Однак разом з тим ПриватБанк додатково списав з рахунку 12 тисяч гривень та вимагає клієнта повернути заборгованість з несанкціонованого овердрафту. Про це йдеться у рішенні Дарницькому районному суду Києва, опублікованому 5 березня 2024 року.

09.12.2021 року чоловік здійснив видаткові операції за своїм картковим рахунком, внаслідок чого утворився від'ємний платіжний баланс (-11 990 гривень). Ці операції не були прогнозовані для ПриватБанку за розміром та часом виникнення, оскільки ініційовані були самим клієнтом, а кредитний ліміт, при цьому дорівнював 0 гривень. Таким чином, внаслідок його дій на картковому рахунку виник несанкціонований овердрафт. Відповідно до умов договору він повинен був повернути заборгованість з несанкціонованого овердрафту не пізніше 31.01.2022 року, проте цього не зробив. З урахуванням викладеного, беручи до уваги часткове погашення заборгованості, станом на 18.04.2022 на рахунку виникла прострочена заборгованість в розмірі 14 412 гривень.

28.11.2021 року чоловік мав намір зняти кошти з картки у сумі 12 тисяч гривень в банкоматі, які були перераховані на його рахунок напередодні. На дисплеї банкомата з'явилась інформація про неможливість зняття вказаної суми та запропоновано зняти максимальну суму у розмірі 8 тисяч гривень, що було зроблено о 15:25. Після цього було зняття коштів у сумі 4 тисячі гривень о 15:26. Згодом 09.12.2021 року з власної картки іншого банку ним перераховано на вищевказану карту кошти в сумі 13 тисяч гривень, які надалі того ж дня були зняті в тому ж банкоматі. Станом на 09.12.2021 року жодних заборгованостей по картці, в тому числі й в додатку "Приват-24" не було. 14.12.2021 року о 08:11 через додаток "Приват-24", надійшло повідомлення про те, що з його картки 28.11.2021 року відбулося списання коштів в сумі 12 тисяч гривень. Також 14.12.2021 року в додатку "Приват24" з'явився запис про зняття коштів у розмірі 12 тисяч гривень, проте вказаного запису до 14.12.2021 року в додатку "Приват-24" не було, у зв'язку з чим громадянин звернувся до сервісної служби банку, де йому повідомили про технічний збій та запевнили що історію по його картці виправлять у найближчі 3 доби. 21.12.2021 року клієнт знов звернувся до оператора банку, який повідомив, що 28.11.2021 року відбувся технічний збій банкомата за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 18, тому запит на отримання 12 тисяч гривень, був задоволений банком, а потім було зняття ще коштів у сумі 8 тисяч гривень та 4 тисяч гривень.

"24.05.2022 року відповідач звернувся до банку з заявою про проведення службової перевірки по факту незаконного списання банком 14.12.2021 року коштів з його картки в сумі 12 тисяч гривень. 26.05.2022 року надійшла відповідь з банку, відповідно до якої зазначено, що 28.11.2021 року в банкоматі клієнти замість купюр номіналом 200 гривень, помилкового отримували купюри номіналом 500 гривень, при чому з рахунків списувалися кошти з розрахунку 200 гривень. Тому надалі було проведено списання зайво отриманих клієнтом коштів, які проводили зняття за номіналом 200 гривень у вказаний період часу. Банк підтвердив, що він одноособово втрутився в особовий рахунок відповідача і постфактум самовільно вніс зміни до рахунку, що відобразились в додатку "Приват-24" вже в грудні 2021 року, хоча з листа банку відповідач нібито отримав кошти внаслідок помилки банку саме 28.11.2021 року. Крім того, зазначив, що всі банкомати позивача обладнані камерами відеофіксації, які фіксують всі операції, що проводяться клієнтами банку, 24.05.2022 року відповідачем витребував відеозапис з банкоматом, однак позивач проігнорував зазначену вимогу, також відеозапис не був доданий, як доказ до суду. Матеріали справи не містять належних доказів які б підтвердили автоматичний збій щодо заміни номіналу купюр у банкоматі", - вказується у матеріалах справи. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив ПриватБанку в задоволенні позову. Вимоги фінустанови виявились необґрунтованими. 

"Звертаючись до суду з позовом, позивач вказує, що внаслідок дій відповідача на його картковому рахунку виник несанкціонований овердрафт, оскільки в банкоматі клієнти замість купюр номіналом 200 гривень, помилково отримували купюри номіналом 500 гривень, в той час, як з рахунків списувались кошти з розрахунку 200 гривень, проте ним не надано доказів несанкціонованого отримання відповідачем коштів. Долучені до матеріалів справи документи, що підтверджують обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, не містять, інформації щодо набуття коштів відповідачем за відсутності правових підстав та не містить належних доказів, щодо помилкового нарахування коштів. З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими. Заперечення відповідача, надані під час судового розгляду, щодо позовних вимог належним чином не спростовані. Враховуючи наведене, позовні вимоги не підлягають задоволенню", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube