ПриватБанк відмовився повернути клієнці вклад через борг у 500 гривень - чи змусив суд повернути 69 463 гривень?

Жінка прийшла до відділення ПриватБанку для отримання вкладу по договору, однак у виплаті їй відмовили

ПриватБанк
ПриватБанк не повернув клієнтці вклад

Жінка розмістила у ПриватБанку вклад у розмірі 43 082 гривень. У банківському відділенні їй відмовили у його виплаті через заборгованість у 500 гривень. Вона вимагає стягнути з фінустанови 69 463 гривень заборгованості за договором банківського вкладу від 16.02.2018 року. Про це вказується у рішенні Київського районного суду Полтави, опублікованого 25 квітня 2024 року.

16.02.2018 року жінка уклала з ПриватБанком договір банківського вкладу «стандарт» строковий на 6 місяців на наступних умовах: сума вкладу становить 43 082 гривень, з правом поповнення, з щоденним нарахуванням процентів на вклад і щомісячною виплатою їх на картковий рахунок вкладника із розрахунку 15% річних, автоматичною неодноразовою пролонгацією вкладу після закінчення строку вкладу на умовах або вкладу «до запитання» під 0,01 % річних або, у разі якщо кошти не були зараховані банком на вклад «до запитання» автоматичним продовженням ще на один строк без укладення нового договору за чинними ставками. Вона не вимагала повернення вкладу за договором у термін 16.02.2018 року з 17.02.2018 року і до 15.09.2023 року, тож банк неодноразово поновлював строк його дії на умовах чинної на той час відсоткової ставки по вкладу цього виду. При цьому у період з 17.02.2018 року 15.09.2023 року нараховані проценти по вкладу банк щомісячно додавав до суми вкладу (здійснював «капіталізацію вкладу»). 10.09.2023 року на її електронну адресу надійшло повідомлення банку про те, що після закінчення строку вкладу по вказаному договору його дію вже більше не буде продовжено на новий період, а дата закриття вкладу 15.09.2023 року.

Жінка звернулась до ПриватБанку із заявою про проведення виплати належного їй вкладу. У вказаній заяві вона звернула увагу на те, що немає заборгованості зі сплати кредиту. Також вказала номер свого банківського рахунку для виплати їй вкладу безготівковим чином у разі, якщо провести його виплату готівкою буде неможливо. 19.09.2023 року вона прийшла до відділення для отримання вкладу по вищезазначеному договору, однак, у виплаті їй відмовили. Вказувала, що загальна сума простроченого основного зобов'язання (капіталізований відсотками вклад) станом на 15.09.2023 року становить 69 463 гривень.

 Позиція ПриватБанку

За даними ПриватБанку, жінка має прострочену заборгованість, автоматичне продовження вкладу на новий період не здійснювалось. 12.09.2023 року вона подала заяву з вимогою провести виплату вкладу та процентів та закрити вкладний рахунок, посилаючись на відсутність заборгованості на підставі рішення Галицького районного суду Івано-Франківської області від 19.11.2021 року у справі. У відповідь на вищевказане звернення, банк направив на її адресу лист від 09.10.2023 року, в якому повідомив, що питання щодо виплати депозиту буде розглянуто після виконання перерахунку заборгованості за преміальною картою, згідно з рішенням суду. Регламент перерахунку заборгованості до 28.10.2023 року.

"Після проведення банком перерахунку заборгованості за договором від 16.01.2015 року з урахуванням рішення суду по справі у клієнтки залишився борг перед АТ КБ «ПриватБанком» у розмірі 500 гривень, дана сума не була предметом позову. АТ КБ «ПриватБанк» неодноразово намагався зв'язатись з нею для інформації щодо проведення перерахунку заборгованості та розв'язання питання сплати заборгованості у розмірі 500 гривень, але безрезультатно. У зв`язку з чим, у тому числі банк не зміг отримати актуальні реквізити для виплати депозитних коштів за договором вкладу, а тому заборгованість в цій частині не було перераховано", - заявили у ПриватБанку. 

Що вирішив суд?

Позов жінки вирішили задовольнити. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» стягнуть заборгованість за договором банківського вкладу від 16 лютого 2018 року у розмірі 69 463 гривень та витрати на правничу допомогу - 5 500 гривень, а всього 74 963 гривень.

"У порушення умов договору від 16 лютого 2018 року відповідач у визначений договором строк не повернув позивачці банківський вклад у розмірі 69 463 гривень, чим прострочив виконання свого грошового зобов'язання перед клієнткою. Посилання на наявність у неї заборгованості у розмірі 500 гривень, як на підставу затримки у виплаті вкладу, не заслуговує на увагу, адже відповідно до умов договору відповідач має право на свій розсуд після закінчення строку вкладу перерахувати вклад і нараховані проценти на поточний або картковий рахунок та надалі використати їх для погашення заборгованості, однак дані дії фінустановою здійснено не було. Окрім того, не заслуговує на увагу те, що у зв'язку з тим, що банк не зміг зв'язатись з нею, у них були відсутні актуальні реквізити для виплати депозитних коштів, адже як вбачається із заяви про виплату вкладу та нарахованих процентів, закриття вкладного рахунку, яку вона подавала до АТ КБ «ПриватБанк», зазначала чинний розрахунковий рахунок, на який просила здійснити перерахування коштів. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що вимоги слід задовольнити та стягнути з відповідача заборгованість за договором банківського вкладу від 16 лютого 2018 року у розмірі 69 463 гривень", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube