Перед початком весняно-літнього сезону треба перевірити найбільш вразливі вузли та ділянки автівки - від ходової та гуми до кондиціонеру
Позначки на термометраж вже перетнули 20-градусну межу, відтак, можемо офіційно привітати один одного з початком справжньої весни. Для автівок це означає кінець зимовим "стражданням" через морози, постійний перехід через "точку роси" та сіль, яка провокує прискорення корозії металевих елементів. Втім, вже нанесену автомобілям взимку шкоду треба оцінити та, по можливості, - усунути. Як саме це зробити, розповідає Інформатор.
Взимку підвіска зазнає великих навантажень. При попаданні в яму непрогріті амортизатори можуть отримати пошкодження клапанів та ущільнень. Сайлент-блоки важелів на морозі тріскаються, а пильовики шарнірів приводів коліс і кермових тяг - швидше втрачають герметичність.
Навіть пружини, пошкоджені корозією, зазвичай ламаються саме взимку. Всі ці несправності потрібно виявити та усунути до того, як ви почнете їздити швидко та на далекі відстані.
Вже час перевзуватися. Та перед тим, як їхати на шиномонтаж, огляньте літні шини – чи немає пошкоджень протектора та боковин. Якщо тиск у шинах знизився за зиму на 0,2-0,3 бара – це нормально. Якщо більше – шукайте місця витоків. Поспішайте, поки в шиномонтажі не вишикувалися черги для сезонної заміни покришок. Ну і, звісно, слід оцінити, чи не настав час поміняти шини через знос. Висота протектора повинна становити не менше ніж 1,6 мм.
Загнавши машину на оглядову яму або піднявши на підйомнику, огляньте силові елементи – чи немає іржі на порогах та лонжеронах. Можливо, є сенс витратитись на професійну антикорозійну обробку кузова. Це слід робити, особливо, якщо у вас ще молоде (чи відносно молоде) авто.
Після ретельного миття автомобіля від зимового бруду та реагентів оцініть стан зовнішніх панелей. Подряпини і сколи, що з'явилися за зиму, потрібно обробити антикорозійними засобами або підфарбувати.
Взимку, самі того не бажаючи, ми наносимо всередину автомобіля сніг чи вологу. Вода проникає під килимки і просочує килимове покриття та теплошумоізоляцію. Через вогкість починає утворюватися пліснява, з'являється неприємний запах, а подекуди навіть з'являється іржа на підлозі.
Якщо килимки трохи вогкі, покладіть під них газети. Якщо води багато, потрібно ретельне сушіння з частковим або повним розбиранням. Так, це - нудно і довго, але все ж краще, ніж потім заварювати дірки в підлозі.
Навесні навантаження на систему охолодження зростає. У корках, яких з приходом теплої пори року стає більше, багато автомобілів починають перегріватися. Тож уважно стежте за температурою двигуна.
На автомобілях без покажчиків температури можна використовувати адаптер ELM 327, який показує свідчення на смартфон. Така перевірка дозволить переконатися, що із системою охолодження все гаразд.
Теплообмінник кондиціонера у більшості сучасних автомобілів знаходиться перед радіатором двигуна. І він часом так щільно забивається брудом, що перестає пропускати повітря, через що радіатор двигуна перестає ефективно працювати.
Крім того, між двома цими теплообмінниками за літо накопичується пух та листя. А за зиму цей шар "цементується" брудом з реагентами. Щоб відновити нормальну роботу системи охолодження, часом достатньо промити теплообмінники зовні. При сильних забрудненнях або особливостях конструкції автомобіля іноді доводиться знімати бампер і навіть радіатор двигуна.
Кондиціонер краще перевірити до спеки. Хоча б тому, що в сезон у спеціалізовані фірми з обслуговування та ремонту систем кондиціювання вишиковуються довгі черги. Повітря, що виходить з дефлекторів, повинне мати температуру не вище +7°С.
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що невдовзі саме час буде перевірити, чи справна у автівці система кондиціонування. За лічені тижні з режиму "обігрів" автовласники переведуть системи у "охолодження", а сюрпризи у вигляді струменю теплуватого повітря з кондиціонера - річ зайва. Ми розібралися у питанні: коли і як часто потрібно заправляти кондиціонер в автомобілі.
Також ми зазначали, що справність гальмівної системи є чи не найбільш важливим аспектом безпеки на дорозі. Від того, яка рідина знаходиться у системі авто, залежить швидкість та ефективність гальм - відтак, це варто прочитати більшості українських автовласників, оскільки загалом автопарк у країні не надто новий. Цікаво, що у найновіших моделях автомобілів їхні високотехнологічні системи навіть не дозволяють рухатися, якщо гальмівна система несправна (чи залито неправильну рідину).
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.