Клієнтка Ощадбанку хотіла отримати грошову допомогу, але втратила з рахунку 109 700 гривень - що вирішив суд

Жінка звернулася до Ощадбанку із заявою про повернення списаних коштів з її банківського рахунку, однак банк відмовився повертати їй кошти, пославшись на те, що відсутні підстави вважати, що існує причетність їхніх працівників до здійснення операцій з переказу коштів

Ощадбанк
Клієнтка Ощадбанку через свою необачність втратила з рахунку кошти у розмірі 109 700 гривень

Жінка вирішила отримати грошову допомогу за оголошенням, яке побачила в інтернеті. Вона перейшла за посиланням та стала жертвою шахраїв, які списали з її картки Ощадбанку 109 700 гривень. Клієнтка вимагала фінустанову повернути кошти, але отримала відмову. Про це йдеться у рішенні Первомайського міськрайонного суду Миколаївської області, опублікованому 6 серпня 2024 року.

Жінка є клієнтом АТ «Державний ощадний банк України», на її ім'я 01.07.2023 року була відкрита банківська картка. Вона побачила в інтернеті  оголошення про виплату грошової допомоги всім громадянам України під час дії воєнного стану. Прочитавши статтю, залишила відкритий вебсайт, після чого стала жертвою шахраїв, які за допомогою цифрових технологій отримали доступ до її даних та зняли кошти в розмірі 109 700 гривень. Громадянка звернулася до поліції із заявою про кримінальне правопорушення, де відкрили провадження за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України, проводяться всі необхідні слідчі дії.

Надалі жінка звернулася до Ощадбанку із заявою про повернення несанкціоновано списаних коштів з її банківського рахунку, однак банк відмовився повертати їй кошти, пославшись на те, що відсутні підстави вважати, що існує причетність їхніх працівників до здійснення операцій з переказу коштів. Вона вважає, що в разі здійснення помилкового або неналежного переказу, якщо користувач невідкладно повідомив про платіжні операції, що ним не виконувалися, після виявлення помилки фінустанова повинна негайно відновити залишок коштів на рахунку до того стану, в якому він був перед виконанням цієї операції. 

"30.07.2023 року відбулась реєстрація в мобільному додатку за допомогою одноразового пароля, який було направлено 30.07.2023 року о 17:01 на фінансовий номер позивачки. Встановлено, що після цього відбулись успішні фінансові операції з переказу коштів на картки АТ «Конкорд». Клієнтка повідомила співробітнику банку, що напередодні вона переходила за посиланням в інтернеті про надання грошової допомоги, при цьому її попросили повідомити чотири останні цифри картки, що вона і зробила, потім їй зазначили про необхідність зміни ПІН-коду, після чого в неї з картки списалися кошти. За її заявою платіжну картку було заблоковано", - заявили в Ощадбанку. 

Що вирішив суд? 

Суд залишив позов жінки без задоволення. Саме її дії призвели до списання коштів з рахунку в Ощадбанку. 

"Суд дійшов до висновку про те, що вимоги позивачки про визнання неправомірними транзакцій, вчинених за її платіжною карткою та про визнання відмови АТ «Державний ощадний банк України» у поверненні перерахованих коштів, неправомірними, про зобов'язання повернути грошові кошти в сумі 109 700 гривень, не підлягають задоволенню, оскільки в цьому випадку на підставі наданих доказів встановлено, що операції з переказу коштів з її рахунку відбулися внаслідок розповсюдження нею інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції від її імені, а тому в задоволенні позову слід відмовити", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube